دوره های آموزشی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی😍

Social media marketing 😍

در این مقاله ما قصد داریم راجع به بازاریابی در شبکه های اجتماعی باهم صحبت کنیم. اینکه دوره بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل چه سرفصل هایی میشه و اینکه چطوری میتونیم با این روش کسب و کارمون رو ارتقا ببخشیم.

در واقع بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرایندی را شامل می شود که برای تولید محتوا، برای پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی و جذب مخاطبان در کمترین زمان و بیشترین سرعت ممکن را شامل می شود.

گفتن این نکته ضروری است که ایجاد محتوا در هر پلتفرم متفاوت می باشد. مثلا ممکن است تولید محتوای شما به صورت نوشتاری خیلی قوی باشد اما تولید محتوای شما به صورت عکس و یا ویدیویی ضعیف باشد.

همانطور که متوجه شدید هر پلتفرم استراتژی های متفاوت خود را دارد. شما برای این که بخواهید مخاطبان بیشتری را به سوی خود جذب کنید لازم است که حتما محتوای جذابی را تولید کنید. محتوایی که مخاطب رغبت کند که به سمت آن برود. اگر محتوای شما برای مخاطب جذابیتی نداشته باشد، کسب و کارتان ارتقا پیدا نمی کند.

ابزارهای مهم در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی:

  • محتوا (Content): به هر چیزی که شما برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید محتوا می گویند. این محتوا میتونه یک عکس در اینستاگرام باشه، یا یک مطللب در یک تلگرام باشه و…
  • هشتگ (Hashtags): هشتگ کلمه و یا عبارتی می باشد که قبل از آن علامت # آمده و می تواند شامل کلمه کلیدی باشد. هشتگ باعث می شود که ما به موضوع مورد نظرمان راحت تر دسترسی پیدا کنیم.
  • اشتراک گذاری (Share): وقتی مطالبی که شما آنها را تولید کرده اید جذاب و مفید باشند باعث جذب بیشتر مخاطبانتان شده و مخاطبانی که به تولید محتوای شما علاقه مند شده اند می توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند.
  • اینستاگرام: اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی به حساب می آید. این رسانه برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی طرفداران بسیاری را دارد. شما اگر برای بازاریابی خود وبسایت مشخصی ندارید، از طریق اینستاگرام می توانید به راحتی از روش های بازاریابی استفاده کنید.

نوعی جدید از بازاریابی در شبکه های اجتماعی که روز به روز در حال رایج شدن می باشد این است که کاربرانی که در وبسایت ها هستند را به سمت رسانه های اجتماعی هدایت کنیم. پس از اینکه کاربران رسانه ها و شبکه های اجتماعی را دنبال کردند شما می توانید پیام های بازاریابی را برای آنها ارسال کنید.

استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

محتوا عنصر اصلی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد. اگر محتوایی که شما تولید ی کنید با پلتفرم و هدفی که دارید تناسب نداشته باشد، ممکن است در این مسیر با مشکل مواجه شوید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شما می توانید با استفاده از رسانه های اجتماعی به نیمی از جهان دسترسی داشته باشید. و مخاطبان بسیاری را جذب نمایید.

افزایش وفادارای مشتریان: طبق مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است، برند های فعال در شبکه های اجتماعی مشتری های وفادارتری را دارند. شبکه های اجتماعی بهترین راه برای جلب اعتماد مشتریان می باشد.

در ذهن ها می مانید: اکثر کاربرانی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند، حداقل یک بار در روز به حساب هایشان وارد می شوند. و تعداد افرادی که در این رسانه ها عضو هستند در حال افزایش می باشد.

شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهند که مطالب و انواع محتواها در ذهن شما ماندگار شوند.

افزایش ترافیک وبسایت: پست ها در رسانه های اجتماعی، راهی کلیدی برای هدایت ترافیک به وبسایت شما می باشند. به اشتراک گذاری محتوای عالی از وبلاگ خود در این شبکه ها، خوانندگان را از وجود آن با خبر می کند و در نتیجه برای مطالعه وارد وبسایت می شوند.

هر چقدر مطالب و محتواهایی که شما به اشتراک گذاشته اید با کیفیت تر باشند، ترافیک بیشتری ایجاد می شود و به دنبال آن مخاطبان و کاربران بیشتری به سوی شما جذب می شوند.

افزایش فروش: مهم نیست که شما چه چیزی را به فروش می رسانید، بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شما در فروش کمک می کند. شبکه های اجتماعی شما بخشی از قیف فروش شما هستند. فرایندی که از طریق آن می توانید یک بازدید را به یک مشتری تبدیل کنید.

همانطور که تعداد افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است، به همان میزان ابزارها جهت تبلیغات شما نیز در حال رشد می باشد. بنابراین برای متخصصانی که در حوزه فروش فعالیت می کنند، فروش و بازاریابی در شبکه های اجتماعی در حال حاضر یک ابزار حیاتی به حساب می آید.

کاهش هزینه های بازاریابی: طبق مطالعات و  آمارهایی که در این زمینه انجام شده است، اگر شما بتوانید تنها روزی یک ساعت برای تولید محتوای اختصاصی و استراتژی هایتان وقت صرف کنید، نتیجه تلاش هایتان را خواهید دید.

برقراری ارتباط مستقیم با مشتری: شبکه های اجتماعی در اصل همانند ایمیل یا تماس تلفنی، راهی جهت برقراری ارتباط با مشتری هستند. هر نوع تعامل و ارتباطی که با مشتری هایتان دارید، موقعیتی برای نشان دادن سطح خدماتتان به عموم مردم و غنی سازی روابط شما با مشتریان است. اگر با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کنید، احساس می کنند که به آنها اهمیت می دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن