SEO چیست؟

در ابتدای مبحث آموزش سئو، به پاسخ به سوال “SEO چیست” از دو منظر می‌پردازیم. از نظر لغوی، SEO مخفف Search Engine Optimization است که ترجمه آن بهینه‌سازی سایت برای موتور‌های جستجو می‌شود؛ اما هدف اصلی سئو جلب رضایت موتورهای جستجو نیست و ما در‌واقع به دنبال جلب رضایت کاربران هستیم. گوگل توجه ویژه ای به رضایت کاربران از سایت‌ها می‌کند و سایت‌هایی را که بیش‌ترین درصد رضایت را از جانب کاربران کسب کرده باشند، در صدر نتایج جستجو نشان می دهد؛ به همین دلیل برخی تعریف جدیدی برای سئو تحت عنوان “بهینه سازی تجربه جستجو” یا Search Experience Optimization ارائه نموده اند.

از نظر مفهومی، سئو مجموعه اقداماتی است که در داخل و خارج از سایت‌مان انجام می‌دهیم و این اقدامات منجر به ارتقاء رتبه و جایگاه نمایش لینک صفحات سایت ما در نتایج موتورهای جستجو، برای عبارت‌های خاصی (کلمات کلیدی) که انتخاب کرده‌ایم، می‌شود.

ذکر سه نکته در رابطه با تعریف “SEO چیست” الزامی است:

1-در تعاریف فوق به دفعات از عبارت “موتور‌های جستجو” استفاده شد که نشان‌دهنده این است که سئو تنها برای موتور جستجوی گوگل انجام نمی‌شود و برای سایر موتورهای جستجو نیز می‌توان اقداماتی را تحت عنوان سئو انجام داد؛ اما از آن‌جایی که بیش‌تر کاربران در دنیا و به خصوص در ایران، از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند، در مباحث سئو بیش‌ترین تمرکز معطوف به ارتقاء رتبه سایت‌ها در این موتور جستجو می‌باشد.

2-سئو فقط شامل اقداماتی که روی سایت خودمان انجام می‌دهیم، نشده و برای داشتن یک سئوی کامل و حرفه‌ای لازم است تا اقداماتی را خارج از سایت‌مان نیز انجام دهیم.

3-سئو الزاما رتبه‌ی یک یا صفحه اول نتایج جستجو نیست. هر اقدامی که منجر به بهبود جایگاه نمایش لینک صفحات ما در نتایج جستجو شود، سئو نامیده می‌شود. هرچند می‌دانیم که تفاوت زیادی بین جایگاه اول تا چهارم صفحه یک با یک جایگاه در صفحه دو، سه، چهار و … و حتی با جایگاه های پنجم تا دهم همان صفحه اول وجود دارد!

فهرست عناوین مقاله آموزش SEO
    Add a header to begin generating the table of contents

    چرا سئو اینقدر مهم و محبوب شده است؟

    حتما تاکنون تجربه حضور در بازارهای سنتی همچون بازار روز یا جمعه بازار و … را داشته‌اید. برای چند لحظه خودتان را در نقش فروشنده‌ی صیفی‌جات در این بازار تصور کنید. همانند هر فروشنده‌ی دیگری که در این بازار هست، شما هم می‌خواهید فروش بیش‌تری داشته باشید اما لازمه‌ی این امر در بازار شلوغ و پر سروصدایی مثل این بازار، در ابتدا شناسایی افرادی که برای خرید صیفی‌جات به این بازار آمده اند و سپس رساندن صدای شما به گوش آن‌هاست؛ چرا که در این گونه بازارها هر کسی با صدای بلند در حال تبلیغ محصول خود است و مشتریان تنها توانایی شنیدن صدای فروشندگانی را دارند که در نزدیکی آن‌ها بساط کرده‌اند. حال اگر افرادی که برای خرید صیفی‌جات به بازار آمده‌اند، در آن سوی بازار باشند و نه شما را ببیند و نه صدایتان را بشنوند چه؟ اگر از فروشنده‌ی صیفی‌جات دیگری که در ابتدای ورودی بازار بساط کرده است، خرید کنند و این داستان هر روز تکرار شود چه؟ به همین سادگی شانس فروش محصولات خود را از دست می‌دهید و احتمالا پس از مدتی مجبورید به سراغ منبع درآمد دیگری بروید!

    آموزش SEO، دوره سئو، SEO چیست، آموزش SEO، بررسی سئو سایت، چک لیست سئو، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو سایت، دوره آموزشی سئو، آموزش رایگان سئو، آموزش سئو محتوا، کسب درآمد با سئو

    آنچه در فضای رقابتی دیجیتال امروز نیز در حال رخ دادن است، مشابه همان بازارهای سنتی است. افراد بسیاری با محصولات و خدمات متنوعی در‌حال فعالیت در این فضا هستند. همچنین با شروع بحران کرونا، بسیاری از کسب‌و‌کارهایی که تا پیش از این فقط در فضای سنتی فعالیت داشته‌اند، وارد فضای رقابتی دیجیتال نیز شده‌اند. بسیاری از افرادی هم که توانایی خرید یا اجاره‌ی مغازه را نداشته‌اند، فضای دیجیتال را به عنوان یک فرصت برای کسب درآمد قلمداد نموده‌اند. از طرفی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، قدرت خرید مردم نیز محدودتر شده است. حال اگر شما صاحب کسب‌و‌کاری در فضای دیجیتال هستید، باید بدانید که رقابت در این عرصه روزبه روز شدیدتر می‌شود و فروش بیش‌تر از آن کسانی است که اولا بتوانند از میان انبوه افرادی که هر روز به دنبال کالا یا خدمات خود وارد گوگل می‌شوند، مشتری خود را پیدا کرده و دوما بتوانند صدای خود را به گوش آن‌ها برسانند. اما این کار چگونه امکان پذیر است؟؟

    اگر شما جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، کاربران بیش‌تری به سایت شما وارد شده و شانس شما برای تبدیل آن‌ها به مشتری افزایش می‌یابد. بیش‌تر روش‌های بازاریابی آنلاین مانند تبلیغات و ایمیل مارکتینگ تا زمانی که از آن‌ها به صورت مستمر استفاده کنید، ارزشمند هستند و به محض متوقف کردن فعالیت‌های خود با افت شدید فروش مواجه می‌شوید؛ اما بازاریابی محتوایی و سئو برای کسب‌و‌کار شما ارزش افزوده‌ای پایدار ایجاد می‌کنند که حتی پس از متوقف کردن فعالیت‌های خود تا مدت‌ها برای شما سود‌آور خواهند بود. سایت شما با قرار‌گرفتن در رتبه‌های اول گوگل با افزایش بیش از 50 برابری فروش مواجه خواهد شد که شاید باورکردنی نباشد، اما کسانی که آن را تجربه کرده‌اند می‌دانند که قدرت سئو سایت حتی از این هم بیش‌تر است!!

    آموزش SEO، دوره سئو، SEO چیست، آموزش SEO، بررسی سئو سایت، چک لیست سئو، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو سایت، دوره آموزشی سئو، آموزش رایگان سئو، آموزش سئو محتوا، کسب درآمد با سئو

    چرا باید آموزش سئو را در برنامه‌های خود قرار دهیم؟

    آیا ار هزینه خدمات سئو سایت اطلاعی دارید؟؟ موارد زیادی در تعیین قیمت یک پروژه سئو تاثیرگزار هستند؛ از جمله تعداد کلمات کلیدی، ارزش کلمات کلیدی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، میزان رقابت در کلمات کلیدی و زمان. اگر شما صاحب کسب‌و‌کاری هستید و برای هزینه‌ی سئوی کسب‌و‌کار خودتان مشاوره دریافت کرده‌اید، احتمالا رقم گفته شده فراتر از حد انتظارات شما بوده است! هر‌چقدر که سایت شما بتواند به‌صورت کامل‌تری در کلیدواژه‌های برتر رتبه کسب کرده و ورودی بیش‌تری دریافت کند، شما نیز باید هزینه بیش‌تری پرداخت کنید. گاهی اوقات هزینه انجام پروژه‌های سئو به‌قدری زیاد می‌شود که به نظر می‌رسد شرکت در یک دوره آموزشی سئو و انجام سئوی سایتتان توسط خودتان گزینه معقول و به‌صرفه تری باشد.

    علاوه بر هزینه‌‌ی سئوی سایت، پیدا کردن فردی که اولا متخصص سئو باشد و دوما از روش‌های غیر اصولی (سئوی کلاه سیاه که در ادامه توضیح داده می‌شود) استفاده نکند، کاری پیچیده و دشوار است.

    یکی دیگر از دلایل این‌که خودتان با شرکت در دوره سئو، آموزش سئو ببینید این است که فرآیند بهینه سازی سایت یک فرایند زمان‌بر و نیازمند صبر و تلاش است که شاید هرکسی نتواند در آن موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد، اما اگر خودتان با تکنیک ها، اصول، فنون کار و … آشنا باشید با چالش های کمتری روبرو خواهید شد.

    تا اینجا دلایلی برای آموزش سئو صاحبان کسب‌و‌کار ذکر کردیم. اما آیا آموزش سئو و شرکت در دوره سئو تنها برای صاحبان کسب‌و‌کار مفید است؟ یا این‌که افراد بیکار و دانشجو هم می‌توانند با شرکت در یک دوره سئو، به کسب درآمد با سئو برسند؟ در پاسخ باید گفت که آموزش سئو برای تمامی افراد سودآور است و تنها مختص صاحبان مشاغل نیست. سئو یکی از پولسازترین مشاغل جهان و سومین شغل پردرآمد در حوزه دیجیتال مارکتینگ است و اگر شما سئو را به طور کامل یاد بگیرید و به یک متخصص سئو تبدیل شوید، هرگز بیکار نمی‌مانید. در‌واقع راه‌های زیادی برای کسب درآمد با سئو وجود دارد که در یک مقاله جداگانه به آن‌ها می‌پردازیم.

    آموزش SEO، دوره سئو، SEO چیست، آموزش SEO، بررسی سئو سایت، چک لیست سئو، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو سایت، دوره آموزشی سئو، آموزش رایگان سئو، آموزش سئو محتوا، کسب درآمد با سئو

    موتورهای جستجو چگونه عمل می‌کنند؟

    پیش از ورود به مفاهیم اولیه آموزشSEO، لازم است تا با نحوه عملکرد موتورهای جستجویی همچون گوگل آشنا شویم. آیا تا ‌به ‌حال فکر کردید که وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید، گوگل چگونه و بر اساس چه معیارهایی به دنبال نتایج جستجوی شما می‌گردد؟ و چگونه نتایج را رتبه بندی می‌کند؟ 

    یک موتور جستجو مثل گوگل، در واقع یک سایت است که اطلاعات مختلف از دنیای وب را جمع‌آوری، طبقه‌بندی و رتبه‌بندی می‌کند تا مطابق با درخواستی که شما به عنوان کاربر به او ارسال می‌کنید، بهترین نتایج را به شما نشان دهد. به طور خلاصه یک موتور جستجو مراحل زیر را طی می‌کند:

    1-خزیدن یا Crawling: خزیدن یا کراولینگ به معنای اسکن کردن بخش های مختلف یک سایت اعم از محتوای متنی، تصاویر، لینک‌ها، تگ های H1 تا H6 و هر اطلاعات دیگری است که در یک سایت وجود دارد. به عبارتی هر اطلاعاتی که در یک سایت نمایش داده می‌شود، حاصل خزیدن موتورهای جستجو در آن است.

    فرض کنید شما می‌خواهید برای رفتن به یک مهمانی شام، از میان انبوه لباس‌هایی که در کمدتان به طور نامنظم روی هم انباشته شده اند، یک دست لباس مناسب بیابید. اولین کاری که می‌کنید تک تک لباس‌ها را مشاهده و بررسی می‌کنید. این کار شما در واقع معادل همان خزیدن موتورهای جستجوست.

    2-نمایه گذاری یا Indexing: دیتاهای خزیده شده در این مرحله دسته‌بندی می‌شوند تا با سرعت بیش‌تری قابل دسترسی باشند. ایندکس شدن وب‌سایت ها معمولا کمی، بین 1 تا 10 روز طول می‌کشد. به خاطر داشته باشید تا زمانی که یک صفحه توسط موتور جستجو ایندکس نشده باشد، در لیست نتایج نمایش داده نخواهد شد.

    در ادامه مثال کمد لباس باید گفت هنگامی که شما شلوارها را در یک قسمت، تیشرت ها را در یک قسمت و پیراهن‌ها را در قسمتی دیگر قرار می‌دهید، در واقع همان کار ایندکسینگ گوگل را انجام می‌دهید.

    3-انتخاب نتایج یا Ranking: در این مرحله اطلاعات بر اساس عبارت جستجو شده توسط کاربر (کلمه کلیدی) به ترتیب از مرتبط ترین صفحه تا صفحه با ارتباط کم‌تر رتبه بندی می‌شوند. این یک روند انتخاب از میان میلیون‌ها صفحه‌ای است که در فضای وب وجود دارند. به دلیل اهمیت نمایش مرتبط‌ترین نتایج به کاربر، موتورهای جستجو از جمله گوگل، از الگوریتم‌های مختلفی برای رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌کنند.

    در رابطه با مثال کمد لباس، شما پس از بررسی تمامی لباس‌ها و دسته‌بندی آن‌ها، به ترتیب اولویت مجلسی، مهمانی، کاری و منزلی آن‌ها را در کمد خود می‌چینید. این کار شما معادل همان رنکینگ یا رتبه بندی در موتورهای جستجو است.

    سئو داخلی

    در مباحث آموزش سئو، رایج‌ترین دسته‌بندی که برای سئو مطرح می‌شود، سئوی داخلی و سئوی خارجی می‌باشد. در تعریف سئوی داخلی یا On-page SEO می‌توان گفت: سئوی داخلی مجموعه اقداماتی است که در داخل سایت برای بهینه سازی ساختار و محتوای یک صفحه، در جهت کسب رتبه بالاتر و به‌دست آوردن ترافیک بیش‌تر از موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. در ادامه به خلاصه ای از چند مورد از مهم‌ترین اقدامات در سئوی داخلی اشاره می‌کنیم:

    • طراحی ریسپانسیو یا سازگار با موبایل داشته باشید
    • عنوان صفحه و توضیحات متا را بهینه سازی کنید
    • تصاویر و ویدئوها را بهینه و شخصی سازی کنید
    • سرعت بارگزاری صفحه را افزایش دهید
    • کاربران را دعوت به تعامل کنید
    • محتوای با کیفیت منتشر کنید
    • از نقشه سایت استفاده کنید
    • لینک‌سازی داخلی
    • لینک‌سازی خارجی

    سئو خارجی

    سئو خارجی یا Off-page SEO به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از سایت شما، توسط شما یا افراد دیگر، به منظور ارتقاء رتبه و افزایش ترافیک سایت صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر سئو خارجی درک بهتر گوگل از قدرت سایت و صفحات سایت شماست.

    در بسیاری از مباحث آموزش سئو، سئوی خارجی را معادل با لینک‌سازی خارجی می‌دانند. باید گفت هر چند به‌دست آوردن بک‌لینک مهم‌ترین اقدام در سئوی خارجی است، اما سئوی خارجی محدود به لینک‌سازی خارجی نبوده و شامل اقدامات دیگری همچون فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و برند منشن نیز می‌شود.

    برند منشن چیست؟

    Brand Mention به زمانی گفته می‌شود که نام یک شرکت یا برند، در فضای آنلاین اعم از شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها و سایت‌ها آورده شود، بدون آن که به آن شرکت یا برند لینکی داده شود. برند منشن معمولا هنگام ثبت بازخوردهای مثبت یا منفی مشتریان رخ می‌دهد؛ یعنی حتی نظرات منفی مشتریان نیز می‌توانند برای برند مربوطه مفید باشند! همچنین اگر سایتی محتوای یکی از صفحات شما را کپی و در سایت خود منتشر کند، در واقع نوعی برند منشن برای شما اتفاق افتاده است. 

    آموزش SEO، دوره سئو، SEO چیست، آموزش SEO، بررسی سئو سایت، چک لیست سئو، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو سایت، دوره آموزشی سئو، آموزش رایگان سئو، آموزش سئو محتوا، کسب درآمد با سئو

    سئو کلاه سفید

    طبق یک دسته‌بندی دیگر در مباحث آموزش سئو، می‌توان سئو را از نظر نوع اقدامات صورت گرفته به 3 دسته سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری تقسیم کرد. سئو کلاه سفید یا White-Hat SEO به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که همگی بر اساس اصول سئو بوده و تاثیری بر روند طبیعی سئوی یک سایت ندارند؛ چرا که می‌دانیم سئو یک فرآیند زمان‌بر با هدف بهبود تجربه کاربری است. مهم‌ترین اقدامات در سئوی کلاه سفید عبارتند از:

    • تولید محتوای با کیفیت در راستای رفع نیاز کاربر
    • بهینه سازی کلی سایت برای کاربر، نه برای موتورهای جستجو
    • دریافت بک‌لینک های معتبر

    سئو کلاه سیاه

    سئو کلاه سیاه یا Black-Hat SEO به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در راستای قوانین گوگل نبوده و می‌توانند طی مدت کوتاهی شما را به صدر نتایج گوگل (SERP) برسانند. در واقع در سئوی کلاه سیاه از نقاط ضعف موتورهای جستجو برای فریب آن‌ها استفاده می‌شود، غافل از این‌که دیر یا زود موتورهای جستجو متوجه این موضوع شده و ممکن است آن صفحه از وب‌سایتتان را پنالتی کنند؛ یعنی آن صفحه از سایت شما را برای مدتی طولانی و یا حتی به طور دائمی، از نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مورد نظر حذف کنند. به همین دلیل پرداختن به سئو سفید و سئو سیاه و روش تشخیص آ‌ن‌ها از یکدیگر در مباحث آموزش سئو و دوره سئو اهمیت زیادی دارد. 

    از مهم‌ترین اقدامات در سئوی کلاه سیاه می‌توان به محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و لینک‌سازی اسپم اشاره کرد.

    سئو کلاه خاکستری

    سئو کلاه خاکستری یا Gray-Hat SEO مابین سئو سفید و سئو سیاه قرار دارد و تشخیص مرز دقیق آن کمی دشوار است. تکنیک‌های کلاه خاکستری به طور واضح از طرف گوگل مشخص نشده اند و ممکن است شما امروز کاری را انجام دهید که در دسته سئو کلاه خاکستری باشد و بتواند هزاران کاربر را هم به سایتتان جلب کند، اما یک ماه بعد این اقدام شما از نظر گوگل در دسته ی سئو کلاه سیاه قرار گرفته و جریمه‌تان کند! گاهی هم ممکن است یک سئوکار اقدامی را انجام دهد که از نظر گوگل سئو سیاه محسوب شود اما سئوکار دیگری همان اقدام را به روش دیگری انجام دهد و در دسته سئو سفید قرار گیرد.

    آموزش SEO، دوره سئو، SEO چیست، آموزش SEO، بررسی سئو سایت، چک لیست سئو، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو سایت، دوره آموزشی سئو، آموزش رایگان سئو، آموزش سئو محتوا، کسب درآمد با سئو

    چک لیست سئو

    یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های یک دوره آموزشی سئو، آموزش تهیه چک لیست سئو است.

    از آن‌جایی که یک سئوی کامل و حرفه‌ای نیاز به انجام سلسله ای از اقدامات منظم و بازگشتی برای کسب امتیاز از فاکتورهای مورد نظر گوگل دارد، تهیه چک لیست سئو ضروری به نظر می‌رسد. متخصصان سئو هر ساله با توجه به آپدیت‌های گوگل، چک لیست سئوی خود را آپدیت و برنامه ریزی می‌کنند. به طور کلی مراحل سئو سایت در مباحث آموزش سئو، به سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می‌شود که هر کدام از این‌ها خود شامل اقدامات زیادی می‌شوند. جهت جلوگیری از سردرگمی و اطمینان از آن‌که تمامی اقدامات لازم برای سئوی سایتتان را انجام داده‌اید، لازم است تا از یک چک لیست سئو جامع استفاده نمایید. 

    به دلیل حجم زیاد مطالب مربوط به چک لیست سئو، مباحث مربوط به این بخش در یک مقاله جدا آورده می‌شوند.    

    ویژگی‌های بهترین دوره سئو چیست؟

    حال که با اهمیت سئو برای مشاغل و مفاهیم اولیه آموزش سئو آشنا شدید، ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه می‌توانید یک دوره سئو جامع و به‌صرفه را بیابید؟

     تعداد کسب‌و‌کار‌های آنلاین روز‌به‌روز در حال افزایش است و بحث سئو و بهینه‌سازی سایت بسیار داغ شده است. افراد و مراجع بسیاری در سایت‌ها، اینستاگرام، یوتیوب و … اقدام به آموزش سئو و برگزاری دوره سئو کرده‌اند و بسیاری از این آموزش‌ها نیز رایگان هستند؛ اما آنچه که مهم است این است که اگر شما واقعا علاقه‌مند به یادگیری سئو هستید، باید مرجعی را برای آموزش سئو انتخاب کنید که مفاهیم، اصول و تکنیک‌ها را از پایه و به‌طور منظم به شما بیاموزند؛ زیرا حجم مطالب در مباحث آموزش سئو بسیار زیاد است و اگر از ابتدا یادگیری را به طور اصولی آغاز نکنید، ممکن است در میانه راه دچار سردرگمی شده و آموزش را رها کنید. پس اولین و مهم‌ترین گام شما برای یادگیری سئو، انتخاب بهترین دوره سئو است.

    دوره سئویی که انتخاب می‌کنید، ابتدا باید شما را با اصطلاحات این حرفه آشنا نماید. شاید فکر کنید یادگیری اصطلاحات خیلی ضروری نیست، اما مگر می‌شود شما سئوکار باشید و اصطلاحات تخصصی حرفه خود را ندانید؟ پس از این شما باید به واسطه‌ی دوره سئو، با الگوریتم‌های گوگل آشنا شوید و کاربردهای آن‌ها را بیاموزید. همچنین لازم است بدانید چگونه برخی از سئوکاران با استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه و دور زدن این الگوریتم‌ها، طی مدت کوتاهی به نتایج برتر در لیست نتایج گوگل (SERP) دست می‌یابند.

    از آن‌جایی که سئو علمی است که دائما در حال به‌روزرسانی و بهبود می‌باشد، پس معیار بعدی در انتخاب دوره سئو این است که دوره آموزشی سئو شما فقط شامل یک‌سری ویدئوی از قبل ضبط شده نباشد و شما پس از اتمام دوره نیز بتوانید از به‌روزرسانی‌ها و مطالب جدید بهره‌مند شوید. همچنین پشتیبانی پس از دوره و این‌که همیشه بتوانید سوالات خودتان را از مدرس دوره بپرسید نیز حائز اهمیت است. معیار بعدی در انتخاب دوره سئو این است که دوره آموزش پروژه محور داشته باشد؛ یعنی در هر مرحله از آموزش، یک پروژه برای شما تعریف کنند تا شما به طور عملی با چالش‌ها و مشکلات این حرفه آشنا شوید. معیار آخر که شاید اصلی‌ترین معیار شما برای انتخاب یک دوره سئو باشد، هزینه دوره است. اگر سری به سایر سایت‌های آموزش سئو زده باشید، می‌بینید که عمدتا هزینه دوره آموزشی سئو کم‌تر از 5/000/000 تومان نیست، اما ما چون تحت نظر بنیاد کارآفرینی دانشگاه تهران فعالیت می‌کنیم و هدف اول ما آموزش‌های تخصصی به منظور کسب درآمد به دانشجویان است، هزینه دوره سئو را به نحوی تعیین کردیم که برای دانشجویان عزیز و سایر علاقه‌مندان قابل پرداخت باشد. همچنین لازم به ذکر است که دوره‌های ما به صورت فصلی برگزار می‌شوند و اگر در حال حاضر شرایط شرکت در دوره را ندارید، آسوده خاطر باشید که در دوره بعدی افتخار میزبانی شما را خواهیم داشت. به طور خلاصه مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین دوره سئو شامل موارد زیر می‌شوند:

    • پرداختن به اصطلاحات و مفاهیم اولیه آموزش سئو
    • پرداختن به الگوریتم‌های گوگل و نحوه کار با آن‌ها
    • ارائه چک لیست سئو به سئوآموزان
    • ارائه مطالب جدید مطابق با آخرین به روزرسانی های علم سئو
    • امکان بهره‌مندی از پشتیبانی پس از دوره
    • آموزش سئو به صورت پروژه محور درجهت یادگیری عمیق‌تر
    • هزینه معقول و به‌صرفه دوره سئو
    • برگزاری دوره سئو به صورت مرتب، در فواصل معین
    آموزش SEO، دوره سئو، SEO چیست، آموزش SEO، بررسی سئو سایت، چک لیست سئو، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو سایت، دوره آموزشی سئو، آموزش رایگان سئو، آموزش سئو محتوا، کسب درآمد با سئو

    اگر مقاله آموزش سئو براتون مفید بود، خوشحال میشیم به پر شدن سبد ستاره‌های سایت کمک کنید

    3.8/5
    دکمه بازگشت به بالا
    بستن
    بستن