آموزش سئو

هنوز یک چک لیست سئو برای قوانین سئو فارسی پیدا نکردی؟

اگر که قصد دارید سئوکار بشید، برای قوانین سئو فارسی دنبال فرمول های پیچیده نباشید.

طرف حساب ما سئوکارها، گوگله، پس همون کافیه که گوگل رو بررسی کنیم تا بفهمیم که چگونه سئو کنیم؟

ازونجایی که گوگل از گفتن قوانینش طفره میره، و به ما نمیگه که طبق چه قوانینی ما داریم دسته بندی میشیم، تنها راه حلی که میمونه اینه که عملکرد گوگل رو مهندسی معکوس کنیم. از روی رفتارهای خود گوگل به نتایجی برسیم و سعی کنیم اون نتایج رو همیشه رعایت کنیم. تو این مقاله قراره که یکسری از قوانین گوگل مورد بررسی قرار بگیرن، و طبق اونها ما به یک لیست، چک لیست سئو برسیم.

چک لیست سئو، چگونه سئو کنیم؟ ، چک لیست سئو pdf، قوانین سئو فارسی
فهرست محتوای قوانین سئو فارسی
    Add a header to begin generating the table of contents

    اول بگم خدمتتون که اگه با اصول کلی سئو مشکل دارید، برید و مقاله آموزش جامع سئو سایت رو بخونین و بعد بیاین اینجا.

    تلاش برای بازی یا تقلب در الگوریتم Google ، فقط به شما آسیب میزنه، این یه اصله. پس اگر برای بدست آوردن قوانین سئو فارسی دنبال چک لیست سئو هستید، فکر تقلب رو از سرتون بیرون کنید.

    چگونه سئو کنیم؟- هدف Google.com چیه؟

    اولویت شماره یک Google در قوانین سئو فارسی، اطمینان از نتایج دقیق جستجوی است.

    هرچه کاربران خوشحال تر از نتایج باشند، احتمال بازگشت مجدد آنها و وفادار ماندن به Google بیشتر خواهد بود، پس این معیار خیلی مهمی برای خود گوگله.

    گوگل مثل یک کتابخونه است، که کتاب های زیادی در اون قرار گرفتن. کتاب ها رو میتونیم همون وب سایت ها در نظر بگیریم. تمام جهان دسترسی به این کتابها و این کتابخونه رو دارن. و این دسترسی همون اینترنته. وقتیکه شما بدنبال یه کتابی هستید گوگل باید سریع اون رو برای شما پیدا کنه و به شما تحویلش بده.
    برای رسیدن به این نکته،  Google  یک الگوریتم پیچیده (که اکنون به آن “الگوریتم” گفته می شود) ایجاد کرده است، با متغیرهای پنهانی که وب سایت ها را داوری می کند، و آنها را بر اساس محتوای آنها رتبه بندی می کند.

    آیا تا به حال چیزی را جستجو کرده اید و دقیقاً همان چیزی را که می خواهید پیدا کرده باشید، و سپس جستجوی دیگری را انجام بدید، و قبل از اینکه بتونید سه حرف را تایپ کنید،  Google در یک آن چیز بعدی را که خواستید جستجو کنید را پیش بینی کرده باشد؟ این درخشش الگوریتم گوگل است.

    گوگل حتی می تواند بر اساس زمینه ای که قبلاً جستجو کرده اید، آنچه را می خواهید برای شما پیش بینی کند!

    پس برای بدست آوردن قوانین سئو فارسی اول نیازه که بستر که همون گوگل باشه رو بررسی کنیم و ببینیم داره چیکار میکنه.

    اطلاعاتمون رو چطور باید در سایت قرار بدیم تا گوگل ما رو پیدا کنه؟

    راه حل همون سئو کردنه.
    SEO   کردن عالی، از دستورالعمل هایی پیروی می کند که Google تعیین می کند که بهترین شیوه برای داشتن محتوای شما تا در رتبه های بالا قرار بگیرد چیست.

    مگر در Google کار کنید تا بفهمید چه خبره (احتمالا خودشان هم دیگر نمی دانند)، هیچ کس واقعاً نمی داند این متغیرها چی هستن. اما سرنخ هایی وجود دارد که بتوانند آنچه را که ممکن است باشد، پیدا کنند. یعنی یه جورایی یعضی از قوانین رو میتونیم با سعی و خطا حدس بزنیم. حتی اطلاع دقیقی از قوانین سئو انگلیسی هم نیست چه برسه به قوانین سئو فارسی. پس برای بدست آوردن چک لیست سئو، همون مهندسی معکوس کردن بهترین راه حله.

    بریم سراغ قوانین سئو فارسی برای بدست آوردن چک لیست سئو:

    1- کیفیت پادشاه است:

    چک لیست سئو، چگونه سئو کنیم؟ ، چک لیست سئو pdf، قوانین سئو فارسی

    شاید به شما گفته شده باشد، به عنوان یکی از مهم ترین المان های چک لیست سئو،  “محتوا پادشاه است.” اگر به این فکر کنید، می توانید تمام مطالب مورد نظر خود را بنویسید، اما این به صورت خودکار، محتوای شما را خوب و با کیفیت نمی کند. نه، کلمه واقعی در اینجا کیفیت است. کیفیت پادشاه است.

    این مفهوم باید واضح و درخور، همیشه در ذهن شما باشد و هنگام تولید محتوا باید اولویت شماره یک باشد.

    در قوانین سئو فارسی “کیفیت پادشاه” به چه معنی است؟

    محتوای با کیفیت باید برای مخاطبان شما ارزش داشته باشد. ارزش می تواند معیارهای زیادی داشته باشد. آیا محتوای شما موارد زیر را شامل می شود:

    اطلاع رسانی / آموزش به مخاطب (دانش)

    باعث خنده / گریه مخاطبان (احساسات) شوید.

    نمایش چیز جدید / متفاوت (کشف)

    اگر محتوای شما یک یا چند مورد از این موارد را هدف قرار نداده، پس چرا حتی سعی می کنید محتوا تولید کنید؟  

    پس با ایجاد مطلبی که ارزش و ماندگاری را فراهم کند شروع کنید.

    اگر فراموش کرده اید که محتوای با کیفیت اولویت دارد، پس می توانید استراتژی SEO را فراموش کنید. یعنی این قضیه در این حد اهمیت داره. اولین جواب برای سوال چگونه سئو کنیم؟ تولید محتوای باکیفیت است. پس اهمیت این موضوع را متوجه شوید.

    درس تاریخی: در قدیم، اینترنت با “مزارع محتوا” روبرو بود. این وب سایت ها با هدف گرفتن ترافیک، کسب درآمد، و صدرنشینی در رتبه بندی های جستجو، محتواهای با کیفیت را به دست می آوردند و آنها را در سایت های پر از تبلیغات جمع کردند.
    کیفیت هنوز در رده های بالا قرار دارد، تنها تفاوت این است که الگوریتم از سازندگان اصلی طرفداری می کند، و کار آنها به طرز شایسته ای در صدر نشان داده می شود.
     Google دوست دارد نتایج جستجوی ارزشمندی را ارائه دهد.  خواه این یک فیلم آموزشی، مقاله خنده دار یا یک سری عکس شگفت انگیز باشد. می توان چیزی با کیفیت و مناسب را ایجاد کرد که به نفع برند شما باشد و به نفع مخاطبان شما هم باشد.

    پس اگه درست پیش بریم یک بازی برد – برد داریم.

    پس یکی از مهمترین های چک لیست سئومون رو پیدا کردیم. در قوانین سئو فارسی کیفیت محتوا فوق العاده مهم است.

    2- چه کسی در حال منتشر کردن است؟

    محتوای با کیفیت منجر به محبوبیت و شهرت می شود، و همچنین منجر به منتشر کردن هم می شود (همین بک لینک خودمون) که یکی از مهم های چک لیست سئو است.
    اینکه چه کسی و چه تعداد از افراد به مطالب شما لینک داده اند، متغیرهای SEO هستند:

    کارشناسان: افراد معتبر و آگاه در زمینه های خود.

    مشاهیر: هالیوود / موسیقی / افراد مشهور ورزشی (پرداخت یا بدون پرداخت هزینه).

    Influencers  : افرادی که فالوورهای زیادی دارند.

    رسانه های اجتماعی: انبوه مردم آنلاین.

    گروه افرادی که شما را می شناسند: دوستان، خانواده و افرادی که می شناسید.

    به اشتراک گذاشتن مطالب شما با مردم، چیزی است که بر آن کنترل کمی دارید. شما می توانید و باید از افراد مشهور و … بخواهید که (یا پرداخت کنید) محتوای شما را منتشر کنند وبه شما لینک بدهند، اما بهترین چیز برای الگوریتم این است که آن را به صورت ارگانیک به اشتراک بگذارند.

    این یعنی رشد از طریق قدرت بازاریابی دهان به دهان. و برای انجام این کار، شما با محتوای با کیفیت شروع می کنید.
    اگر Google ببیند که افراد زیادی محتوای شما را به اشتراک می گذارند، آن را به عنوان کیفیت بالقوه در نظر می گیرد، که جایگاه این محتوای باکیفیت را هم در مطالب بالا در قوانین سئو فارسی برای شما توضیح دادیم.

    3- آیا کسانی که مطالب را با آنها شیر می کنید مرتبط با کار شما هستند؟

    قسمت دوم اشتراک گذاری این است: آیا پست شما توسط سایتهای مرتبط به اشتراک گذاشته می شود؟

    آیا ویدیوی شما با عنوان “آینده طراحی” توسط طراحان و افراد خلاق به اشتراک گذاشته شده است؟

     آیا مقاله شما درباره “یک درمان ممکن برای سرطان” توسط پزشکان و مؤسسات مستقر در صنعت پزشکی به اشتراک گذاشته شده است؟

    اگر Google ببیند که سایت های مرتبط محتوای شما را به اشتراک می گذارند، آن را احتمالاً RELEVANT در نظر می گیرد.

    مثال: شما یک دوست خبره تو غذا و یک دوست دانشگاهی دارید. آنها هر دو رستوران جدید را توصیه می کنند. شما به احتمال زیاد به هر دو گوش می دهید، اما کدام نظر تأثیر بیشتری خواهد گذاشت؟ چه کسی بیشتر مرتبط است؟
    درس تاریخی: توصیه قدیمی SEO که به شما پیشنهاد داده شده است، این است که با وب سایت ها تبادل لینک کنید. درست است، یک سایت قانونی معتبر که به شما لینک می دهد می تواند رتبه خود را ارتقا بخشد، اما اگر محتوای مرتبط با سایت شما نباشد به شما امتیازی برای هم موضوع بودن تعلق نمی گیرد.
    ببخشید، اگر سایت شما مربوط به بچه گربه ها است و شما تبادل لینک کرده اید با کسی که سایتش برای ساختن کلم بروکلی بوده است و برعکس، به عنوان گوگل، فکر میکنم هر 2 شما امتیاز خاصی دریافت نمی کنید، مگر اینکه در انکرتکست هایی که رد و بدل می کنید، رقابت زیادی نباشد.
    بدیهی است که مردم و برند ها انواع محتوا را به اشتراک می گذارند. آنهایی که دارای هویت واقعی هستند – که خودشان را می شناسند، می دانند چیزهایی را که مطابق با آنچه خودشان نسبت به خودشان، میخواهند شما ببینید منتشر می کنند. اگر تبادل لینک میکنید و یا لینک میخرید، آن را مرتبط نگه دارید. این نکته در قوانین سئو فارسی خیلی مهم است.

    چک لیست سئو، چگونه سئو کنیم؟ ، چک لیست سئو pdf، قوانین سئو فارسی

    4- کراس لینکینگ برند

    یک راه ساده برای نشان دادن ارتباط با برند شما از طریق لینک های متقابل است. اگر در چندین شبکه حساب دارید و می خواهید گوگل بداند که همه مربوط به شما هستند، آنها را به هم لینک کنید.
    مثال: اگر من یک حساب YouTube ، Twitter و  instagram با همین نام، یعنی فرانک صیدجانی دارم، مطمئن شوید که سایت اصلی شما، پیوندهایی به حساب های YouTube  Twitter و instagram شما دارد. همین کار را برای آن شبکه های جداگانه انجام دهید.
    گوگل می فهمد که منبع اصلی این ها یعنی خانه اصلی شما کجا است. شبکه های اجتماعی فقط سفارت های کسب و کار شما هستند.
    crosslinking  ساده و آسان است. ولی ارزش بالایی در سئو فارسی دارد . بعدا در چک لیست سئو مطرحش میکنیم.پس این کار را انجام دهید.

    5- کلمات کلیدی (مفاهیم کلیدی) ملکه هستند.

    کلمات کلیدی یا سرچ کوئری همان چیزی است که Google از آن برای ایندکس کردن سایت شما استفاده می کند پس جایگاه مهم و اساسی در قوانین سئو فارسی دارد. در حالی که کلمات کلیدی  نسبت به گذشته اهمیت زیادی ندارند، اما هنوز هم لازم هستند.
    انتخاب کلمات و کلمات کلیدی در صفحه مهم است. پر کردن صفحه محصول یا مقاله با سرچ کوئری ها بی ارزش است.
    درس تاریخی: قبلاً کیورد استافینگ در کل صفحه انجام می شد تا موتورهای جستجو را فریب دهند تا فکر کنند چون سایتی بارها کلمات خاصی دارد، آن سایت باید در مورد آن کلمات کلیدی باشد و گوگل باید آن را نشان دهد. ولی دیگر نه.
    یک مکان مهم برای استفاده از کلمات کلیدی عنوان مطالب است که در مقالات بعدی چک لیست سئو حتما به عینه می بینید.

    عنوان باید چندین هدف را انجام دهد:

    • مختصر و دقیق باشد.
    • به اندازه کافی جالب باشد که روی آن کلیک کنند.
    • کلماتی را در عنوان بکار ببرید که به عنوان سرچ کوئری ها بیشتر سرچ می شوند.

    بکار بردن خیلی دقیق این ریزه کاری ها آسان نیست. اجازه ندهید این نکته شما را از یک عنوان خوب عقب نگه دارد، اما آن را در نظر بگیرید. در عنوان خود از کلمات کلیدی استفاده کنید.
    بهترین عناوین آن هایی هستند که در تبلیغات گوگل استفاده می شوند. ببینید در کلمات مختلف رقبا اگر گوگل ادز می روند، چه عناوینی را بکار میبرند. (البته همیشه نمیشه دقیقا مثل عنوان های ادز استفاده کنیم)
    در مورد طول عنوان، هیچ قانون سختگیرانه ای در مورد طولانی یا کوتاه بودن عنوان وجود ندارد. عنوان مطالب شما باید اگر لازم باشد طولانی باشد. (اما آن را طولانی نکنید چون گوگل همه ی ان را نشان نمی دهد). پس این نکته ریز درمورد طول عنوان را در قوانین سئو فارسی مدنظر داشته باشید.

    6- توضیحات متا یا متا دیسکریپشن

    علاوه بر کلمات کلیدی در عنوان شما، برچسب توضیحات متا در کد html شما وجود دارد که در قوانین سئو فارسی خیلی مهم هستند و جایگاه مهمی در چک لیست سئو دارند. اینها با برچسب های متا تفاوت دارند. گوگل و اکثر موتورهای جستجو از تگ های متا برای ایندکس کردن و رتبه بندی استفاده نمی کنند (اما در برخی زمینه ها از آن استفاده می کنند).
    توضیحات متا را دقیق و بهینه شده بنویسید. این برچسب توضیحات به Google امکان می دهد صفحه شما را به صورت دقیق بفهمد. سخت نگیرید در مورد متا، صفحه را توضیح دهید.

    7- ساختار لینک ها را بهینه کنید.

    بهترین حالت برای ساختار لینک ها درختی است. در زبان های مختلف از همان زبان استفاده کنید. اگر از کلمه کلیدی در لینک استفاده کنید خیلی خوب است. اگر میخواهید بعدا آدرس ها را عوض کنید، مخصوصا در وردپرس، حتما از آیدی بلاگ پست هم در لینک ها بهره ببرید.

    8- در نامگذاری تصاویر از کلید واژه ها استفاده کنید.

    یکی از مهم ترین ها در قوانین سئو فارسی که حتما در چک لیست سئو قید می شود، در تگ های آلت و نام عکس ها از اسم دقیق و توصیفی عکس ها استفاده کنید. و همچنین کلمات کلیدی خودتون رو در اون ها جای بدین.

    9- عمیق و مختصر بودن مطالب محتوای شما مهم است.

    اینکه چقدر به جزئیات بپردازید هم بسیار مهم است.

    10- تجربه کاربری یک فاکتور مهم است.

    اینکه یوزر تجربه خوبی داشته باشد و بعد از خواندن، کار با سایت و گشتن در سایت، بخندد یعنی ما برده ایم و توانسته ایم تمام قوانین سئو فارسی را بخوبی اجرا کنیم.

    11- تبلیغات و مکانهای تبلیغ را محدود کنید.

    تبلیغ نکنید، مگر اینکه گوگل آن ها را نبیند و کرال نکند.

    12- کسانی که برای بار اول منتشر می کنند، برنده هستند.

    وقتی بلیط هواپیما را کسی روی گوگل تارگت نکرده بود، سئو کردنش خلی آسان بود. ولی الان سختی این کیورد 75 است. شاید سخت ترین کیورد ایران است. بعد از آن رزرو هتل است با سختی 74. پس اونیکه اولین بار انجامش داد هم کارش راحت بود و هم راحتتر به نتیجه رسید. و این رو به عنوان یکی از قوانین سئو فارسی نوشته نشده همیشه یادتون بمونه.

    13- به طور مداوم محتوا تولید کنید.

    همیشه محتوا گذاشتن عالی است ولی اگر محتوا عالی باشد. محتواهایی که خوب تارگت شوند همیشه یوزر خواهند گرفت. تلاش کنید که مدام محتوا تولید کنید و همچنین محتوایتان کاملا پیوستگی داشته باشد.

    نتیجه گیری بحث چک لیست سئو در قوانین سئو فارسی

    برای بدست آوردن یک چک لیست سئو در قوانین سئو فارسی، در آنالیز و مهندسی معکوس الگوریتم های گوگل ما به نتایج بالا دست پیدا کردیم. این نتایج حاصل تجربه و آزمون و خطای فراوان در زمینه سئو است. همه ی این نتایج مهم هستند. شما میتوانید این اصول را به عنوان اصول ابتدایی در زمینه ی سئو سایت در نظر بگیرید. گوگل به عنوان ابزاری که در بستر اینترنت به دنبال نتایج مطلوب ما است، دارای قوانین زیادی است تا بتواند به بهترین نحو بهترین سایت ها و بهترین مطالب را دسته بندی کند. در این زمینه قوانین فراوانی دارد که در این مقاله تعدادی از این قوانین را مطرح کردیم. پس برای تمامی سئو کاران رعایت اصول بالا امری ضروری است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    بستن
    بستن