گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس😍

Google Analytics

خب ما در این مقاله قصد داریم راجع به گوگل آنالیتیکس باهم صحبت کنیم. این ابزار، نوعی ابزار تحلیل گر شرکت گوگل هستش که در ایران با نام گوگل آنالیز، گوگل آنالیتیک و گوگل آنالیتیکزهم شناخته میشه. حالا در ادامه به بررسی و توضیح کامل درمورد این افزونه می پردازیم.

در واقع گوگل آنالیتیکس ابزاری برای تحلیل و آنالیز سایت می باشد که گوگل این افزونه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. این ابزار تحلیل گر قابلیت این را دارد که اطلاعات بسیار کاملی را راجع به ترافیک ورودی، رفتار کاربران در سایت، نرخ تبدیل و کلی اطلاعات و گزارشات سودمند را در اختیار کاربران وبسایت ها قرار می دهد. این اطلاعات می توانند نقش بسیار مهمی را در بهینه سازی یک وبسایت داشته باشند.

گوگل آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که سایت، وبلاگ و یا شبکه اجتماعی مورد نظر خودتون رو زیر نظر داشته باشید و اطلاعات کاملی مانند نحوه ورود کاربران، رفتار کاربران، نرخ تبدیل، زمان ماندن در صفحات، نوع دستگاه و تمام اتفاقاتی که در سایت یا وبلاگ شما رخ می دهد را بررسی می کند.

این مواردی که ذکر شد تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی می باشد که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما کاربران قرار می دهد. این اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس در اختیار شما قرار می دهد وضعیت سایت شما را به خوبی نشان می دهد. گفتن این نکته ضروری می باشد که ابزار گوگل آنالیتیکس ابزاری کامل می باشد که با بقیه ابزارهای گوگل سازگاری دارد. بنابراین می توان گوگل آنالیتیکس را با گوگل ادوردز، یوتیوب و تک منیجر ترکیب کرد. در واقع تمامی ابزارهایی گوگل که بازدید ها و ترافیک در آنها حساب می شود، می توانند با گوگل آنالیتیکس مخلوط و تکمیل شوند.

چرا تمامی وبسایت ها به گوگل آنالیتیکس نیاز دارند؟

 زمانی که شما دارای یک وبسایت و یا وبلاگ هستید و مدیریت آن را بر عهده دارید، گوگل آنالیتیکس به شما کمک می کند که مخاطبان بیشتری را جذب کنید. قابلیت دیگری که این ابزار دارد این است که می تواند آمار مربوط به وبسایت شما را تبدیل به یک منبع ارزشمند برای شناخت کاربران و بهینه سازی وبسایت برای آنها کند.

لازم به ذکر است که گوگل آنالیتیکس می تواند بر روی برنامه های گوشی (اندروید و ios) هم قابلیت نصب شدن را دارد.

گوگل آنالیتیکس

کلید واژه های گوگل آنالیتیکس:

Audience: وقتی کاربری وارد ابزار گوگل آنالیتیکس می شود، به صورت پیش فرض اولین چیزی که کاربر مشاهده می کند، گزارش خلاصه مخاطبان خواهد بود. این اطلاعات به شما می گویند که چه تعداد کاربران جدید و یا تکراری از وبسایت شما بازدید کرده اند، و برای این بازدید چه میزان زمان سپری کرده اند.

Session: مدت زمانی را شامل می شود که یک کاربر در وبسایت شما فعالیت دارد. یک دوره در گوگل آنالیتیکس معمولا شامل سری فعالیت هایی می شود که یک کاربر در محدوده زمانی حدودا 30 دقیقه ای انجام می دهد. اگر کاربر از وبسایت شما خارج شود، و در کمتر از 30 دقیقه مجدد به وبسایت شما بازگردد نیز جزء همان دوره ی قبلی محسوب می شود.

User: مجموع افراد یا دستگاه هایی (IP) که از وبسایت شما بازدید کرده اند.

Page/Session: میانگین تمام بازدید های انجام شده از وبسایت شما گفته می شود. این گزارش در گوگل آنالیتیکس به طور کلی نشان دهنده این است که کدام یک از صفحات بیشتر و بهتر مورد توجه و علاقه کاربران قرار گرفته است.

Pageview: به تمام کاربرانی گفته می شود از سایت شما بازدید می کنند. حتی بازدید های تکراری نیز جزو شمارش در این افزونه به حساب می آیند.

Unique Pageview: در ابزار گوگل آنالیتیکس، به یک بازدید کننده منحصر به فرد، Unique Pageview گفته می شود. یک بازدید کننده منحصر به فرد به شخصی گفته می شود که صفحات متعددی را در یک دوره مشاهده می کند. گوگل آنالیتیکس ترجیح می دهد بازدید از صفحات متعدد را یک بازدید تلقی کند.

Avg. Session Duration: در گوگل آنالیتیکس به معنای میانگین زمانی یک دوره می باشد.

Bounce Rate: به درصد دوره های یک صفحه Bounce Rate گفته می شود. منظور از این دوره ها زمانی هست که یک کاربر صفحه وبسایت شما را مشاهده می کند و از همان صفحه از وبسایت شما خارج می شود.

New Session %: میانگین درصد بازدید هایی است که برای اولین بار توسط کاربران جدید اتفاق می افتد. این گزینه در گوگل آنالیتیکس معیار خوبی جهت بررسی تغییراتی که بر روی وبسایت خود می دهید، می باشد.

Real-Time: در این قسمت از گوگل آنالیتیکس شما می توانید مشاهده کنید چه تعداد کاربر هم اکنون در وبسایت شما حضور دارند. و چه تعداد کاربر 30 دقیقه قبل مراجعه کرده اند.

Behavior: در این بخش از گوگل آنالیتیکس شما می توانید رفتار کاربران را در زمینه ی محتوا، سرعت صفحات و جست و جوی وبسایت تحلیل و بررسی کنید.

Social: تعداد دوره هایی را نشان می دهد که کاربران از طریق شبکه های اجتماعی وارد وبسایت شما شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن