گوگل ادوردز

گوگل ادوردز😍

گوگل ادوردز

خب ما در این مقاله قصد داریم راجع به افزونه گوگل ادوردز صحبت کنیم. گوگل ادوردز یکی از ابزارهای مهم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت هستش و یاد گرفتن این ابزار میتونه به سئوکارها و کاربران سایت کمک زیادی بکنه. در ادامه این مقاله بیشتر راجع به این ابزار باهم صحبت می کنیم.

یکی از فاکتورهای مهم و الزامی موفقیت در جهان امروز، داشتن تجارت و تبلیغات هدفمند می باشد. با توجه به رشد فزاینده ی استفاده کاربران از اینترنت، یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغات و بازاریابی درج آگهی در گوگل ادوردز و بازاریابی کلمات کلیدی در موتور های جست و جو گر می باشد.

درکل محبوب تر ین و پر  طرفدار ترین موتور جست و جو گر در جهان گوگل می باشد. حدودا به طور متوسط هر ایرانی در روز 5 بار در گوگل جست و جو می کند و 40 درصد کلیک کاربران بر روی لینک تبلیغ در گوگل ظاهر شده در نتایج مرتبط جست و جو است. بنابراین یکی از بهترین و هدفمند ترین روش های تبلیغات استفاده از تبلیغات در گوگل ادوردز (Google Adwords) می باشد.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یک نوع سیستم می باشد که گوگل برای کمک کردن به شما درزمینه  بازاریابی برای محصولات و خدمات شما در موتور جستجوگر گوگل و دیگر موتورهای جستوجوگر ارائه می دهد. در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ  در نتایج گوگل برای موضوعات مرتبط نشان داده می شود. در واقع می توان گفت گوگل ادوردز یک نوع سیستم به ازای کلیک می باشد. این نوعه از تبلیغات  بدین معنی می باشد که شما می توانید از طریق سرمایه گذاری برای یک سری محتوا و جملات تبلیغات کنید و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغات شما کلیک کند.

در گوگل ادوردز تبلیغات و بازاریابی به صورت متون کوتاه وجود دارد که دو عنوان، توضیحات مربوط به عنوان و لینک URL  که به سایت و یا صفحه دیگری از سایت را شامل می شود. گوگل ادوردز در جایی قرار دارد که اصطلاحا جلوی چشم مخاطب قرار دارد. در این باره مطالعات زیادی صورت گرفته است که بیان کننده این موضوع می باشد که درصد بالایی از کاربران که وارد صفحه گوگل می شوند، معمولا فقط صفحه اول گوگل را مشاهده می کنند و به صفحات بعدی نمی ر وند، در نتیجه هر چقدر تبلیغات  شما جایگاه بالاتری را داشته باشد قابلیت این را دارد که کاربران بیشتری بر روی آن کلیک کنند.

در کل بین بازدید کنندگانی که سایتی را در نتایج طبیعی گوگل سرچ می کنند با بازدید کنند گانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایتی شده اند تفاوت زیادی وجود دارد. دلیل این تفاوت این است که ترافیکه که از طریق جست و جو در مرورگر بدست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی می باشد که اغلب به دنبال یک سری اطلاعات هستند. این در حالی است که بازدید کنندگانی که به دنبال تبلیغات پولی هستند به دنبال محصول مورد نظر خود می باشند و با کلیک کردن بر روی تبلیغات می توانند خرید خود را انجام دهند. بنابراین شما به بازدید کننده هایی که از طریق نتایج طبیعی گوگل وارد شده اند نیازی ندارید، بلکه به بازدید کنندگان هدفمندی نیاز دارید که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شما شده اند.

گفتن این نکته ضروری می باشد که شما در عرض چند دقیقه می توانید در گوگل ادوردز اکانت خود را بسازید اما برای اینکه بتوانید در این سیر درست پیش زبروید لازم است که مدیریت درست و هدفمندی داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید از بودجه ی خود درست استفاده کنید و به نتایج خوبی دست پیدا نمی کنید. اما اگر مدیریت هدفمند و منظمی داشته باشید، نه تنها کمپین شما در بدست آوردن ترافیکی هدفمند و رتبط به سایت خوب عمل خواهد کرد، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر یک از متن های محتوای فروش خود پرداخت کرده اید کمتر از سایر رقبا خواهد بود.

گوگل ادوردز

تفاوت گوگل با گوگل ادوردز در چیست؟

گوگل معمولا هزینه ای که برای هر کلمه  در نظر گرفته اید و تعداد افرادی که از طریق هر تبلیغ  شما بر روی آن کلیک می کنند را مد نظر قرار می دهد. اما گوگل ادوردز به تبلیغاتی که موثر تر هستند اولویت بیشتری می دهد. اگر نوع تبلیغ  و هدف از آن به عبارت تبلیغی شما مرتبط باشد، بازدید کنندگان بیشتری را می توانید از طریق کلیک و تبلیغات در گوگل بدست بیاورید.

نکته دیگری در زمینه گوگل ادوردز این است که نمایش یا عدم نمایش تبلیغات شما و همچنین جایگاه نمایش آن به Ad Rank تبلیغات  شما بستگی دارد. هر چقدر Ad Rank  تبلیغات شما بیشتر باشد احتمال به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج  جست و جو نیز بیشتر می شود.

Ad Rank  یا همان رتبه آگهی  ضریبی از قیمت  پیشنهاد ی برای هر کلیک و امتیازی است که گوگل برای کیفیت تبلیغ شما در نظر می گیرد.

پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغ  شما، هزینه واقعی که به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد، بر اساس هزینه پیشنهادی  تبلیغی  که پس از تبلیغ  شما قرار دارد، مشخص می شود. تنها یک استثنا برای این قانوهن وجود دارد و آن هم زمانی است که  شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط  شما بایستی حداکثر قیمتی که مشخص کرده اید را برای هر کلیک  پرداخت کنید.

امتیاز کیفیت (Quality Score)  در مزایده گوگل ادوردز اهمیت زیادی دارد و آگهی هایی که امتیاز کیفیت پایینی دارند، حتی با پیشنهاد  قیمت بالاتر برای هر کلیک احتمال نمایش کمتری خواهند داشت. افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند می توانند با پیشنهاد هزینه کمتر برای هر کلیک رتبه بالاتری کسب کنند.

امتیاز کیفیت  (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ  برای کاربر استفاده می شود. مواردی که بر امتیاز کیفیت تاثیر گذار هستند عبارتند از:

نرخ کلیک یا CTR  (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ) ، مرتبط  بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود. امتیاز کیفیت عددی ما بین 1 تا 10 می باشد و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینه ها می شود.

رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق می شود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین می شود. میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position  نمایش داده می شود.

 

ابزارهای گوگل ادوردز:

کیورد پلنر گوگل (Keyword Planner) : ابزاری رایگان در گوگل ادوردز می باشد که داده های مربوط به جست و جوهایی که در گوگل اتفاق می افتد را جمع آوری می کند و از آن داده ها برای کمپین های تبلیغاتی استفاده می کند. داده های کیورد پلنر برای ایجاد کلمات کلیدی جدید برای کمپین و همچنین گسترش آنها کمک می کند. این اطلاعات شامل کلمات کلیدی و ایده های گروه تبلیغاتی، روند حجم جست و جو (میانگین جست و جوهای ماهانه)، آمارهای تاریخی، روند کلمات کلیدی، مسابقات و مناقصه است.

ادز اکسپرس (AdWords Express) : ادز اکسپرس یک ویژگی با هدف کسب و کارهای کوچک می باشد که تلاش می کند با مدیریت خودکار کلمات کلیدی و قرار دادن آگهی، مشکلات موجود در مدیریت تبلیغات را کاهش دهد. AdWords Express قبلا با عنوان Google Boost شناخته شده بود. ادز اکسپرس همچنین از مشاغل کوچک که وبسایت ندارند با پشتیبانی از آنها برای هدایت مشتریان به صفحه Google Place خود پشتیبانی می کند.

ویرایشگر گوگل ادز (Google Ads Editor) : نرم افزاری می باشد که به کاربران امکان می دهد اکانت گوگل ادز خود را به صورت آفلاین مدیریت کنند. با این نرم افزار می توان تغییرات عمده ای در تبلیغات ایجاد کرد و تبلیغات را به صورت آفلاین ویرایش کرد. Google Ads Editor یک برنامه قابل دانلود می باشد که همراه با Google Ads و بدون هزینه اضافی در اختیار شما قرار می گیرد. این برنامه همچنین به کاربران این امکان را می دهد که عملکرد تبلیغات خود را به صورت آفلاین مانند داشبورد مشاهده کنند.

مدیریت کننده اکانت های گوگل ادز (Google Ads Manager) :

Google Ads Manager که قبلا با عنوان MCC (My Client Center) شناخته می شد امروزه با مخفف GAM نیز شناخته می شود و به کاربران امکان می دهد چندین حساب گوگل ادز خود را از طریق یک اکانت و داشبورد مدیریت کنند.

برنامه ریزی هدف (Reach Planner) : ابزاری می باشد که به کاربران امکان می دهد میزان تبلیغات ویدیویی خود را در یوتیوب و دیگر سایت های ویدیویی گوگل پیش بینی می کند. این ابزار به کاربران امکان می دهد مخاطبان خود را انتخاب کنند. سپس این ابزار ترکیبی از تبلیغات ویدیویی را پیشنهاد می کند که برای دستیابی به اهداف کاربران کمک می کند. این ابزار همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا نتایج دستیابی به افزودنی های خود را بر روی منحنی دستیابی مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن