راهنمای خرید
موضوعات داغ

5 تا از بی ارزش ترین تکنیک های سئو که بدون اونها بهبود سئو وب سایت محاله

تکنیک های سئو زیادی وجود دارند که افراد این تکنیک ها را به شکل های مختلف به سایت خود اعمال می کنند.

اضافه کردن کلمات کلیدی به صفحه، url  و لینک های خارجی اعضای جدایی ناپذیر صفحه و سئو وب سایت و همچنین توجه به سرعت سایت، کاربر پسند بودن و مطالب جدید هم باید به عنوان المان های بعدی در بهبود سئو وب سایت مورد توجه قرار بگیرند.

تکنیک های سئوی زیادی وجود دارند که کاملا شناخته شده هستند، و احتمالا شما خیلی از این تکنیک ها را بعنوان روش هایی غیرکارآمد تلقی می کنید.

در این مقاله من این تکنیک های سئو را توضیح می دهم و دلیل اینکه چرا این روش ها در بهبود سئو وب سایت مهم هستند را نیز شرح می دهم.

تکنیک های سئو ، بهبود سئو وب سایت ، آموزش سئو رایگان ، آموزش سئو
فهرست مطالب
    Add a header to begin generating the table of contents

    در ابتدا اگرکه مقاله ی مربوط به آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته رو نخوندین، اول برین سراغ اون بعد بیاین اینجا.

    من از اولین روش، که خیلی کمتر از اون چیزی که باید، مورد اهمیت قرار میگیره و البته خیلی هم مهمه، شروع میکنم:

    تاثیر لینک سازی داخلی در بهبود سئو وب سایت:

    این تکنیک از مهم ترین تکنیک های سئو است و در روند سئو کردن سایت بسیار ضروری است و همچنین موجب تجربه کاربری بسیار بهتر و رفتار مثبت تر از طرف کاربر است. اولین کاربرد این لینک ها برای ایجاد راهنما بین صفحات است تا کاربر صفحات مورد نظر خود را سریعتر پیدا کند.

    مزیت دیگری که این لینک ها دارند این است که، ارزش صفحات جدید به صفحه ی هدف انتقال پیدا میکند. و اتفاق جالب این است که شما با استفاده از google analytics  و google search console می توانید دقیقا متوجه شوید که کاربر چه لینکی را کلیک کرده و از طریق کدام لینک وارد کدام صفحه ی شما شده است. این کلیک بر روی لینک از طرف کاربر یکی از مهم ترین المان ها در سئو سایت است که از طرف گوگل نیز کاملا تاکید شده است، و برای گوگل در رتبه بندی سایت شما کاملا باارزش است.

    در ادامه ی توضیحات تکنیک های سئو، اینجا براتون توضیح میدم که چطور میشه با لینک سازی داخلی لندینگ بسیار موفقی داشته باشید و در کلمات پر رقابت بدون لینکسازی خارجی کاملا به رنک بالا برسید و قدم بزرگی در بهبود سئو وب سایتتون بردارید.

    تکنیک های سئو ، بهبود سئو وب سایت ، آموزش سئو رایگان ، آموزش سئو

    خب کاملا ساده است:

    ما تمرکز رو روی کلماتی با رقابت کمتر میزاریم ولی با تنوع متنی بالایی وارد عمل میشیم. و همچنین در کنار این تنوع متنی تمرکز بالایی روی لینک سازی داخلی هم میزاریم.

    هرکدام از صفحاتی را که ایجاد می کنیم، که تعداد و تنوع بالایی هم دارند، دارای لینک های داخلی و همچنین فراخوانی برای کلیک و اکشن هستند، که کاربر را مستقیم به لندینگ هدایت میکنند.

    بعد از مدت کوتاهی میبینیم که کاربران با جستجوهای مرتبط به مقاله ما میرسند و آن را مطالعه می کنند و روی لینک های داخلی آن کلیک می کنند و مستقیم به صفحه ی لندینگ ما می رسند. این فرایند ارزش صفحه را برای گوگل بالا میبرد، زیرا مطالعه ی مقاله های مرتبط به صفحه ی لندینگ ختم شده است، پس در ادامه، صفحه ی لندینگ بعنوان صفحه ی هدف برای کلمه کلیدی مورد نظر برای گوگل شناخته می شود. این مسیر خیلی آسان است. اگر ما فقط از ابتدای ساخت صفحه ی لندینگ، فقط تمرکز را روی آن داشته باشیم، هیچوقت به موفقیت نمی رسیم، بلکه باید تمرکز را روی لینک های داخلی و رفتار کاربر داشته باشیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم و باعث بهبود سئو وب سایتمان شویم.

    تحقیق تمام عیار کلمات کلیدی در بهبود سئو وب سایت

    یعنی هیچ کس بخوبی تحقیق کلمات کلیدی رو انجام نمیده؟

    تکنیک های سئو ، بهبود سئو وب سایت ، آموزش سئو رایگان ، آموزش سئو

    خب، پیدا کردن یه لیست بلند و بالا، و چک کردن سختی کلمه و میزان رقابتی بودن اون ها و درنهایت انتخاب کم رقابت ترین کلمات ، مراحل تحقیق کلمات کلیدی ما در تکنیک های سئو هستند. بله کاملا درسته، با این روش فقط ما کلماتی با رقابت کمتر رو پیدا میکنیم.

    ولی ما در مورد کلمات کم رقابت چی میدونیم؟

     این همون دلیلیه که این کلمات برای خیلی از افراد اصلا جذاب نیستند، و همون دلیلیه که ما اون رو از جمله تکنیک های سئو در نظر می گیریم. پس ادامه ی این مقاله کاملا متفاوته.

    تحقیق کلمات کلیدی باید به این شکل باشد که شما در طی این تحقیق، کلماتی که خیلی بیشتر برای شما باارزش هستند را شناسایی کنید، بدون توجه به میزان رقابتی بودن این کلمات، سختی این کلمات و … .

    تصور کنید گوگل این امکان رو به شما میده که سه کلمه ی کلیدی رو انتخاب کنید تا شما رو توی اون کلمات در صدر جستجوی خودش قرار بده، اونها چه کلماتی هستند؟ اون کلمات اساسی ترین کلمات شما هستند. یعنی پایه و اساس تحقیقات و مقالات شما را تشکیل می دهند.

    با یک مثال توضیح میدم:

    به عنوان مثال کلمه کلیدی که من قصد دارم واقعا توش رنک داشته باشم، کلمه ی تدریس خصوصیه. کلمات کم رقابت درمورد این مسئله: عبور از آزمون x، بهترین متدها برای امتحان x، چگونه از آزمون x عبور کنم؟ و … .

    شما به راحتی برای این کلمات در رنک بالایی از نظر گوگل قرار میگیرید اگر محتوای باکیفیت تولید کنید و برای محتوای خود لینک سازی خوبی را انجام دهید.

     پس با لینک های داخلی خودتون به گوگل و کاربران سایتتون فهموندین که صفحه ای که کلمه ی تدریس خصوصی رو داره کاملا به این صفحات مرتبطه. در معنای کاملا عمیق میشه گفت که تحقیق کلمات کلیدی به این شکل کار میکنه و کاملا در بهبود سئو وب سایت موثره.

    تیترها و لایه های صفحه در بهبود سئو وب سایت

    آیا این از جمله تکنیک های سئو کاملا شناخته شده است؟ بله، هست، ولی گاها اشتباهاتی رخ می دهد. منظورم ازاین بحث اینه که مردم علاقه دارند که فقط یک محتوا تولید کنند و کلمات کلیدی رو تو اون جا بدن، و اون متن رو به همون شکل رها کنند. این کار دقیقا به معنی از دست دادن یک محتوای خوبه !

     در عوض، با رعایت کردن یک سری مراحل به عنوان تکنیک های سئو، شما می تونید که بهینه سازی داخلی صفحتون رو بخوبی انجام بدین و باعث بهبود سئو وب سایتتون بشید.

    بخش های FAQ در بهبود سئو وب سایت

    به عنوان یکی از تکنیک های سئو، اعمال کردنش بسیار راحته، برای کاربران بسیار عالیه و برای گوگل خیلی عالی تره.

    در پایان هر مقاله 3-4 تا FAQ بزار. سوالات میتونن با اونها و با تگ H3 نوشته بشن، و جوابها با فرمت معمولی داده بشن. این یک راه بسیار عالی هست که با استفاده از اون شما میتونید چیزهای خیلی خوبی رو بدست بیارید و قدم خوبی رو در بهبود سئو وب سایتتون بردارید:

    • اضافه کردی کلمات هم معنی و مرتبط با کلمات کلیدیتون کمک بزرگی به seo سایتتون میکنه.
    • به سوالاتی که احتمالا برای کاربران پیش میاد جواب بده.
    • اعتبار خودت رو بالا ببر و فهم خواننده رو از تجربیاتت بیشتر کن.
    تکنیک های سئو ، بهبود سئو وب سایت ، آموزش سئو رایگان ، آموزش سئو

    در ابتدا تمرکز خودتون رو روی سایتتون از دید موبایل، بزارید

    آیا میدونستید که گوگل چیکار میکنه؟ خیلی از ابزارها و سئوکارها سایت ها رو از دید صفحه کامپیوتر مورد بررسی و آنالیز قرار میدن، چطور به نظر میرسه، تجربه کاربری، و ... و تلاش بر اینه که از دید صفحه کامپیوتر خوب به نظر برسن. در حالیکه گوگل از سال 2019 موبایل رو در صدر الگوریتم های خودش و جز مهم ترین تکنیک های سئو، قرار داده ولی خیلی از مردم هنوز از خواب بیدار نشدن و هنوز تمرکزشون رور روی صفحه ی کامپیوتر گذاشتن. شما تجربه ی خیلی بهتری نسبت به افرادیکه فقط تمرکز روی صفحه ی کامپیوتر دارند پیدا خواهید کرد. سرعت پائین تر، محتوا به راحتی دیده نمی شوند، محتوا به اندازه ی صفحه ی نمایش نیستند، قسمت های مختلف در جایی که باید نیستند، تصاویر در سایز مورد نظر نیستند و ... از جمله اتفاقاتی است که ممکن است برای صفحه ی شما بیفتد اگر که توجهی به موبایل نداشته باشید. کاملا این اتفاق شدنیه که سایت شما در صفحه ی کامپیوتر کاملا ظاهری زیبا داشته باشه، ولی در صفحه ی موبایل کلا قابل دسترس نباشه. اکثر مخاطب های سایت از طریق موبایل به سایت شما سر می زنند، حدود 60 تا 75 درصد، پس موبایل ارزشش رو داره که روش وقت گذاشته بشه. این اقدامات برای موبایل ظاهر سایت شما رو کاملا تغییر میده، ولی باید بدونید که هرچقدر دیرتر شروع به تغییرات کنید، دیرتر هم رنک بهتر میگیرد. پس اگر که میخواید باعث بهبود سئو وب سایتتون بشید، حتما مراقب موبایل ها باشید.

    نتیجه گیری بحث تکنیک های سئو در بهبود سئو وب سایت

    باید بعنوان نتیجه گیری بگم که تکنیک های سئو ساده ی زیادی هستند که اثرات خیلی زیادی میتونن روی سایت شما داشته باشن. کلیدی ترین نکته اینه که، همشونو به خوبی انجام بدین. تمام روش های مطرح شده در بالا ، تکنیک های سئو کاملا تجربی هستند که روی سایت های مختلف آزمایش شدند، نه بخاطر اینکه اونها ساده اند، بلکه به این خاطر که کاملا اثرگذار هستند و تجربه ی سئو خیلی خوبی رو برای شما می سازند و باعث بهبود سئو وب سایت شما می شن.

    هشدار! انجام دادن تمام نکات بالا کاملا ضروری و الزامی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    بستن
    بستن