دوره تولید محتوا

دوره تولید محتوای سایت پیشنیاز شغل تولید محتواست

Table of Contents
    Add a header to begin generating the table of contents
    دوره تولید محتوای سایت

    دوره تولید محتوای سایت لازمه ورود به شغل تولید محتوا

    با توجه به سیر صعودی نیاز کسب و کارها به تولید محتوا در طی سال‌های اخیر،‌ شغل دوره تولید محتوای سایت در ایران و دنیا رونق خوبی گرفته است اما این شغل اصول و چهارچوب های خود را دارد که به تفصیل در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.با توجه به حضور گسترده ی همه ی کسب و کارهای آنلاین در وب و رسانه های اجتماعی و استفاده آنها از بستر وبسایت و وبلاگ برای معرفی و فروش محصولات خود باعث این شده است که نیاز به دوره تولید محتوای سایت بیش از هر زمان دیگری در قلب همه ی کسب و کارهای آنلاین حس شود و لازم باشد. در این مقاله از سری مقالات دوره تولید محتوا به برخی از سوالات رایج در حوزه شغلی تولید محتوا میپردازیم و پاسخ‌هایی را برای آن‌ها مطرح میکنیم که با توجه به گستردگی این حوزه و عمومی بودن سوالات، نمی‌توان ادعا کرد که پاسخ‌های ارائه شده، کامل و بدون نقص است، اما می‌توانند نقطه‌ ی شروع خوبی باشد برای مطالعه، یادگیری و جستجوی بیشتر برای درک بهتر و فهم عمیق تر مطالب ارائه شده.

    کارشناس تولید محتوا باید چه مهارتهایی داشته باشد؟

    برای پاسخ دادن به این سوال باید بررسی کرد که محتوا در چه فرمت‌هایی تولید شده است برای مثال ممکن است یک کارشناس تولید محتوا در یک سایت خبری سال‌ها به تولید محتوا را به خوبی انجام دهد و حتی یک بار هم، به سراغ نرم افزاری مانند ادوب پریمیر برای ادیت و ویرایش فیلمها و کلیپها نرود و حتی توانایی کار با آنرا نیز نداشته باشد اما شخصی که برای پس از گذراندن دوره تولید محتوای سایت در یک کارخانه استخدام میشود در همان اولین روز مجبور خواهد شد یک کلیپ ویدیویی را تنظیم و ویرایش کرده و نکات تبلیغاتی را در آن به کار ببندد. با این حال، برخی دیگر از مهارتها نیز هستند که تقریباً از همه‌ی کارشناسان تولید محتوا انتظار می‌رود در آن‌ها تبحر داشته باشد و شما به عنوان تولید کننده محتوا اگر می‌خواهید در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت کنید، مناسب است برای یادگیری آن‌ها وقت اختصاص دهید و در جهت یادگیری دوره تولید محتوای سایت تلاش کنید، همچنین مهارت های دیگری نیز وجود دارد که در زیر بصورت مختصر به معرفی آنها پرداخته ایم.

    – نویسندگی و مهارت در نگارش و تنظیم محتوای متنی
    – آشنایی با زبان انگلیسی
    – آشنایی با نرم افزار های سری آفیس
    – آشنایی با حداقل یک سیستم مدیریت محتوا
    – آشنایی با ابزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور و پریمیر برای تدوین فیلم
    – جستجوی حرفه ای در شبکه های اجتماعی و موتور جستجوی گوگل
    – توانایی تنظیم تقویم محتوا
    – سئو و بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو بالاخص گوگل
    – دانش حداقلی در استراتژی محتوا و بازاریابی محتوایی

    فاکتورهای کلیدی موفقیت در شغل تولید محتوا چه هستند؟

    در دوره تولید محتوای سایت، هیچ فهرستی جامع و کاملی را نمی‌توان معرفی کرد، با توجه به اینکه تفاوت در سلیقه‌ و تجربیات نیز می‌تواند موجب شود تا هر فردی، فهرستی متفاوت از دیگران را تهیه و تنظیم کند اما آکادمی تخصصی آمانج در دوره ی دیجیتال مارکتینگ بر اساس تجربه‌ چند ساله ی خود، مواردی را به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای کلیدی موفقیت در شغل تولید محتوا تحت عنوان دوره تولید محتوای سایت مطرح میکند و همچنین دوره تولید محتوای سایت را در قالب دوره دیجیتال مارکتینگ ارائه میکند که در ذیل به مهمترین مزایای آنها خواهیم پرداخت.

    درگیر کردن مخاطب

    در دوره تولید محتوای سایت می آموزیم که هیچ چیز مهم‌تر از درگیر کردن مخاطب نیست: اینکه اگر مطلبی را در اینستاگرام خود منتشر می‌کنید، مخاطب نتواند به راحتی و با کشیدن انگشت خود از روی آن عبور کند و یا اگر مقاله‌ای می‌نویسید و در وبسایت خود منتشر میکنید، مخاطب آن را در میانه‌ی راه، رها نکند و یا صفحه را نبندد و سایت را ترک نکند و اگر پیشنهاد می‌کنید مخاطب کسب و کار شما نظر خود را کامنت کند، مخاطب آن‌قدر برایتان ارزش قائل باشد که نهایتا این کار را برای پیشرفت شما انجام دهد.

     

    تازگی مطالب
    در دنیای امروز که تولیدکنندگان محتوا هم درگیر رقابت شدید با هم هستند، این باور درستی نیست که فکر کنید می‌توانید با کپی کردن و اتصال مطالب سایت های متفاوت و سر هم کردن حرف‌هایی که مخاطبان کسب و کارتان پیش از این بارها دیده و شنیده‌اند، اعتبار خود را افزایش دهید با وضع خود را بهبود ببخشید، لذا شرکت در دوره تولید محتوای سایت برای همگان امری واجب و اجتناب ناپذیر است. از دیگر موارد کلیدی که نقش مهمی در موفقیت شما پس از دوره تولید محتوای سایت ایفا میکند اینست که بتوانید ادعا کنید با انتشار هر مطلبی، چیزی به دنیای دیجیتال امروز بیافزایید که پیش از شما وجود خارجی نداشته است.

    مدیریت زمان و نظم شخصی در تولید محتوا 

    مدیریت زمان و نظم شخصی از دو جهت می‌تواند به شما کمک کند، نخست اینکه ذاتا در دوره تولید محتوای سایت به این نتیجه میرسید که کار شما وابستگی زیادی به زمان دارد و کمی دیرتر یا زودتر منتشر شدن یک محتوا، بصورت مستقیم روی موفقیت شما تأثیر منفی میگذارد و میتواند بسیار تاثیرات بدی در کسب و کار شما ایجاد کند.

    مسئله بعد هم به استمرار شما در پس از دوره تولید محتوای سایت باز می‌گردد چون عملکرد شما و جدیت و پیگیریتان پس از دوره تولید محتوای سایت، بیشتر به دو ماراتن شبیه است تا دو سرعت، چون در طول این راه، به کرات مجبورخواهید شد که بدون نتیجه و آنالیز عملکرد خود، هم‌چنان تلاش کنید ونشاط و انگیزه خود را حفظ کرده تا در زمانی دیگرکه گاها زمان طولانی محسوب میشود، شاخص های موفقیت خود را از شواهد و نتایج شاهد باشید.

     

    سنجش عملکرد و مستند سازی اطلاعات 
    علاوه بر موارد فوق شما می توانید از تجربیات خود از پروژه انجام شده در دوره تولید محتوای سایت استفاده کنید، آنها را طبقه‌بندی کرده و از تفسیر آنها و مستندات حاصل شده استفاده کنید، این مستندسازی ممکن است شبیه تهیه یک دستورالعمل باشد که شامل گزارش‌های متنی یا جدول‌ها باشد که به صورت آمار و ارقام مطرح شود.

     

    نقاط قوت و ضعف شغل تولید محتوا چیست؟

    فردی که تولید محتوا را به عنوان یک شغل انتخاب می کند،عموما این سوال را در ذهن دارد که این شغل چه محاسن و معایبی در دل خود دارد. واضح است پاسخ به این سوال از دید هر فردی جواب متفاوتی خواهد داشت و نمی‌توان گفت که پاسخی یکسان برای آن وجود دارد، حتی افرادی که دوره تولید محتوای سایت را با موفقیت گذرانده اند هم نگاه متفاوتی نسبت به هم دارند. با این مقدمه، باید بگوییم که آکادمی آمانج در دوره دیجیتال مارکیتنگ بصورت عمیق در انتهای دوره تولید محتوای سایت به شما می آموزد که چطور شغل مناسب خود را به فراخور روحیه و کسب و کارتان آغاز کنید و با توجه به مواردی که در ذیل به شرح آنها پرداخته ایم، شما را در جهت کسب مهارت و ورود به این شغل یاری میکند.

    تقاضای بسیار زیاد: حتماً با این مورد مواجه شده این که عموما سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آگهی های دعوت به همکاری و استخدام محتوانویس و تولیدکننده محتوا پر شده‌اند و با توجه به گسترش روزافزون دنیای دیجیتال و افزایش پهنای نفوذ فضای اینترنت، وبسایت ها و شبکه‌های اجتماعی و تنوع دوره تولید محتوای سایت در اینترنت، دور از ذهن است که تصور کنیم در مدت زمان کوتاهی تغییری شگرف در این جریان رخ خواهد داد.

    امکان دورکاری و کار پاره وقت: افرادی که محدودیت‌ حضور دائم در محیط کار دارند و ترجیح می‌دهند به دورکاری و کار پاره وقت مشغول شوند، پس از دوره تولید محتوای سایت میتوانند به سادگی شغلی مناسب خود بیابند. زیرا در این شغل، نتایج در مقایسه با حضور تمام وقت در محیط کار، اهمیت بیشتری دارد که باعث می‌شود کارفرما، انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد و به سادگی تولید محتوا به صورت دورکاری یا پاره وقت را در اولویت خود قرار دهد.

    دوام نسبتاً بالا: در اوضاعی که بسیاری از مشاغل‌ به مرور زمان ماهیت خود را از دست داده‌اند و در هر سال شاهد این هستیم که مشاغل تازه‌ای، به جمع کسب و کار های موجود اضافه ‌میشوند، شغل تولید محتوا رونق بیشتری به دست آورده و دور از ذهن نیست که اگر کسی که امروز دوره تولید محتوای سایت را به شکل اصولی و کاربردی آغاز کند، در سال های بعدی نیز همچنان در این شغل وجود خواهد داشت و دانش امروز او میتواند موفقیت کسب و کار آنلاین او را تضمین کند.

    نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی کم:  شما برای شرکت در دوره تولید محتوای سایت نهایتا به یک موبایل و یا لپ تاپ نیاز دارید و در طول مسیر هم، هزینه‌ی اصلی شما، صرفا هزینه‌ای خواهد بود که برای دسترسی به منابع مختلف که خودتان مناسب میبینید پرداخت خواهید کرد. البته اینکه یک کار به سرمایه‌ اولیه‌ کمی نیاز دارد، به معنای سادگی کار تولید محتوا نیست، بلکه نشان دهنده اینست که به علت محدودیت مالی، در مراحل نخست آن متوقف نمی شوید.

    درآمد ما پس از دوره تولید محتوای سایت چقدر است؟

    معمولاً در تبلیغات دوره تولید محتوای سایت با بیان اینکه شغل تولید محتوا یک شغل پولساز با درآمد بالاست که شما با ورود به این حوزه می‌توانید آینده‌ی خود را تضمین کنید اما واقعیت این است که چنین ادعایی، واقعی نیست، ضمن اینکه مثال‌ هایی که به عنوان تولیدکننده محتوای موفق یا ثروتمند مطرح می‌کنند نیز بیشتر از جنس اینفلوئنسر های فضای مجازی هستند که با تولید محتوا سر و کار دارند ولی بصورت دقیق شغل آن‌ها، بسیار با تولید محتوا متفاوت است و تنها موردی که می‌توان با قطعیت گفت اینست که آینده شغلی تولید محتوا معمولاً در یکی از دسته های کارمند یا مدیر واحد تولید و یا فریلنسر در حوزه تولید محتوا خلاصه میشود.

    اما در واقعیت شغل پر درآمد در حوزه تولید محتوا به این صورت است که شما به عنوان متخصص تولید محتوا با یک کسب و کار آنلاین وارد همکاری شده و قرارداد می ببندید تا به کمک تجربیات حاصل از دوره تولید محتوای سایت درآمد و فروش آن‌ها و به تبع آن درآمد آنها را افزایش داده و در مقابل، مقداری از فروش یا سود را بصورت درصدی، دریافت خواهید کنید.

    باید خاطر نشان کنم که تعریف پروژه و پیاده سازی فرایند تولید محتوا و همچنین طراحی، اجرا و ارزیابی این کار آنچنان هم ساده نیست زیرا پیاده سازی کل فرایند کار به صورت انفرادی کاری سخت و زمان بر و طاقت فرساست، مخصوصا زمانی که از آموزش نکات تخصصی بی بهره باشید و در پروژه های ابتدایی هم شخصی را به عنوان منتور و راهنما و مشاور در کنار خود نداشته باشید، اما من این مژده را به شما میدهیم که در دوره دیجیتال مارکتینگ آکادمی آمانج بصورت اصولی و دقیق با تمامی نکات تخصصی و زیر بنایی دوره تولید محتوای سایت در این حوزه آشنا خواهید شد و در پروژه های تعریف شده تمامی مواردی که لازم است را فرا خواهید گرفت، لذا میتوانید برای یادگیری دوره تولید محتوا به سایت آکادمی تخصصی آمانج مراجعه کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    بستن
    بستن