دوره تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ سوال اصلی در دوره تولید محتوا

تولید محتوا چیست و دوره تولید محتوا یعنی چه؟

Table of Contents
    Add a header to begin generating the table of contents
    دوره تولید محتوا- تولید محتوا چیست- آموزش تولید محتوا- دوره ی آموزشی تولید محتوا

    محتوا چیست؟

    اگر در دوره تولید محتوا شرکت کرده باشید قطها یک تعریف کلی از این واژه دارید اما در اینجا برای درک بهتر اینکه محتوا چیست در
    ابتدا باید مفهوم پیام را درک کنیم، زیرا محتوا همیشه حاوی یک پیام است، محتوای
    شامل پیام میتواند انواع مختلفی داشته باشد که تولید محتوای متنی،تولید محتوای ویدیویی،تولید محتوای
    صوتی،و همچنین تولید محتوای تصویری و تصاویر اینفورگرافیک از انواع تولید محتوا های رایج است که میتوان به
    فراخور نیاز، نوع و هدف کسب کار از هریک از روش های تولید محتوا نوع محتوا بهره لازم را برد.

    برای شروع لازم است خاطر نشان کنم که هر رفتار ما و هر عملی که انجام می دهیم حاوی یک پیام است و عملکرد و رفتار ما خودش یک نوع از تولید محتوا محسوب میشود، ما هر روز و هر لحظه در حال تولید محتوا هستیم، حتی اگر آگاهانه نباشد و خودمان متوجه این مورد نباشیم هم بصورت ناخودآگاه یک پیامی در دل هر محتوای تولید شده توسط ما نهفته و مستتر خواهد بود که از این پس قصد داریم بیشتر به پیام داخل محتواهایی که ارائه میکنیم، توجه کنیم.

    توصیه میشود بعد از تولید محتوا چیست؟، برای تولید محتوا حتما به پیام محفوظ در دل محتوا توجه ویژه ای داشته باشید واگر در دوره تولید محتوا شرکت کرده باشید احتمالا به خوبی میدانید که تولید محتوا باید هدفمند و مستمر باشد زیرا با تقویم محتوایی آشنا هستید، حتی میدانید بازاریابی محتوا چیست، اما اگر اینجا هستید و در مورد آموزش تولید محتوا مشتاق هستید باید از همین ابتدا تولید محتوا را آگاهانه و مطابق با تقویم محتوایی که جلوتر به آن اشاره میکنیم، پیش ببرید و فعالیت ها را انجام دهید و برنامه ریزی را هرگز فراموش نکنید.

    تولید محتوا چیست؟

    هر چند که معنا و مفهموم تولید محتوا به اندازه ی کافی واضح و مشخص است اما لازم به ذکر است که در بین اهل فن، تولید محتوا شامل اصول و چهارچوب از پیش تعیین شده ای است که بیشتر از یک فعالیت به یک علم شباهت دارد که به آن علم تولید محتوا میگوییم، که اگر در یک دوره تولید محتوا شرکت کرده باشید قطعا با مسیر پر پیچ و خم و دور و دراز آن آشنایی دارید اما اگر در مورد تولید محتوا خیلی نمیدانید باید بگویم که یادگیری تولید محتوا، معجونیست که باید جرعه جرعه نوشیده شود تا در گوشت و خون  شما نفوذ کند و از دل آن زبانی خاص با مفهومی سرشار به پا خیزد تا بر دل مخاطب بنشیند، از دل خاک آن ذوق و قریحه ی شما جوانه بزند، میوه های آن با خلاقیت، افق دید و نگاه شما زینت داده شده باشد و همچنین طعم و رایحه ای تکرار نشدنی در همه ی آثار شما مشترک شود، در آن لحظه است که شما امضا و وجه تمایز خود را پیدا کرده اید و حالا شما یک تولید کننده محتوا هستید.

    دور از انتظار نیست که مدتی بعد از سایش مستمر نوک مداد بر تن کاغذ، آتشی برپا خواهید کرد که زبانه اش پیکان هدف شما خواهد بود که به مرور زمان همین نور و روشنایی میتواند چراغ راه شما در نویسندگی باشد. درک تولید محتوا وابستگی شدیدی به پیام مستتر در در محتوا دارد و این ما هستیم که انتخاب میکنیم از چه محتوایی برای ارسال پیام خودمان استفاده کینم به در ادامه دوره تولید محتوا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

    کاربرد تولید محتوا چیست؟

    تولید محتوا قلب تپنده ی هر کسب و کار آنلاین محسوب میشود و نشان دهنده ی اینست که کسب و کار مورد نظر چقدر فعال است و به چه میزان در جهت پیشرفت خود و پیشبرد مقاصد خود در حرکت است.

    تولید محتوا در حکم سوخت کسب و کار است و بدون تولید محتوای مستمر نمی توان  انتظار رشد کسب و کار را داشت و همچنین بدون تولید محتوای منظم توقع دیدن سایت در صفحه ی اول جستجوی گوگل توقع بی مورد و دور از انتظاری خواهد بود.

     

    تولید محتوا برای کسب و کار های نوپا و کار آفرینان میتواند موجب این شود که در جستجو های ابتدایی گوگل قرار گیرد و شانس دیده شدن خود را افزایش دهد که به تبع آن تولید محتوا میتواند باعث معرفی بهتر کسب و کار به مشتریان احتمالی شود و نهایتا منجر میشود تا مخاطبان کسب و کار به مشتریان کسب و کار تبدیل شوند.

    تولید محتوا میتواند برای کاربران عمومب و تازه واردان این حوزه نیز بسیار مفید و ارزشمند باشد و تولید محتوای استاندارد و جذاب میتواند به عنوان رزومه کاری به کار گرفته شده و باعث شود فرصت های شغلی بیشتری نصیب محصلین و فعالان این حوزه شود.

    تولید محتوا چیست؟ و اهمیت آن چقدر است؟

    اگر تا به این قسمت رسیده اید قطعا متوجه شدید که حداقل تاثیر اهمیت تولید محتوا بر کسب و کار به کسی پوشیده نیست، اما اگر واقعا بدانید که حداکثر تاثیر گذاری تولید محتوا به چه میزان است تا انتهای مطلب را با دقت بیشتری دنبال خواهید کرد.

     

    تولید محتوا فرمول موفقیت تمام کسب و کارهاست حتی برای آنها کسب و کارهایی که به شکست منتهی میشوند نیز تولید محتوا ضروری و لازم الاجراست، زیرا در همین کش و قوس تولید محتوا آنقدر درگیر مطالعه روی نقاط قوت و ضعف خود و مقایسه خودشان با رقبا و بروز کردن اطلاعات خود خواهند کرد که نهایتا همین تولید محتوا سد راه شکست خوردن کسب و کارها خواهد شد.

     

    علیرغم اینکه امروزه اهمیت تولید محتوا بر کسی پوشیده نیست ولی هنوز هستند افرادی که به تبعات تولید محتوای نامطلوب و بد اشراف ندارند و نسبت به عواقب تولید محتوای کپی یا فاقد اعتبار از سوی گوگل آگاه نیستند، اگر بخواهیم به صورت خیلی گذرا و ساده به جوانب کار بپردازیم باید به موارد زیر اشاره کنم:

     

    تولید محتوا میتواند به کسب کار شکست خورده حیات را باز گرداند، تولید محتوا میتواند در تمامی مراحل کار تعامل صاحبان کسب و کار با مشتریان احتمالی و مخاطبان هدف را به ارمغان آورد، تولید محتوا میتواند ضامن سلامتی و رشد و بهبود مستمر هر کسب و کاری شود.تولید محتوا پل ارتباطی با مخاطب است، حرفهایمان را میتوانیم به کمک آن به سمع و نظر مخاطب برسانیم.

    چالش ها و موقعیت های شغل تولید محتوا چیست؟

    شغل تولید محتوا میتواند به فراخور خصوصیات فردی هر شخص متفاوت به نظر آید اما یک نکته مشترک در همه ی افراد یکسان است و آن نیز فرایند کاری و پروسه شغلی آنهاست که در همه ی افراد شاغل در این حوزی مشترک است.

     

    تولید محتوا یک شغل بسیار پویاست که شعله ی آن به محض نوشتن اولین محتوا در نویسنده شعله ور خواهد شد و در صورتی که به صورت مستمر در آن به تمرین و ممارست نپردازیم زبانه های آن فروکش میکنند و به مرور زمان چیرگی خود بر قلم و کاغذ را از دست خواهیم داد، لذا توصیه میشود هر هر چند جزئی به تولید محتوا و نوشتن بپردازید، مطالعه کنید و در حوزه کسب و کار خود مطالب جدید را دنبال کنید تا زبان و لحن و بیان دیگر نویسندگان محتوا را نیز بیاموزید و به کمک تجربیات خود به مرور زمان در تولید محتوا تبحر پیدا کرده و رو به جلو حرکت کنید.

    تولید کننده محتوا همچون یک گوینده و مترجم عمل میکند لذا میتواند اطلاعات تخصصی کسب و کار را به فراخور حال و درک مخاطبان تفسیر کند و با بیانی که مخاطبین به آن اشراف دارد صحبت کند و آنها را در جهت خواسته های کسب و کار و نیازها، دردها، چالش ها و خواسته های مخاطبان راهنمایی کند و رهنمون سازد.

    تولید کننده کیست و نقشش در تولید محتوا چیست؟

    ؟در مورد فاصله ی بین اولین نوشته توسط ما تا مقاله ای فاخر که بشود به عنوان نمونه ی کار به آن اشاره کرد، هیچ چیزی نمیتوان گفت، نه میتوان گفت موفقیت چقدر دور است یا اینکه چقدر نزدیک ، نه اینکه چقدر سهل الوصول است یا چقدر صعب الوصول و نه حتی اینکه چقدر سخت است یا آسان، بلکه فقط این را میتوان گفت این فاصله، مسیری است که با سنگ فرش هایی پوشانده شده است از جنس نظم در انتشار مطالب، مطالعه مطالب جدید، بروزرسانی دانش و بروز کردن مطالب نوشته شده و تقویت مهارت داستان سرایی که این موارد به مرور زمان به تکامل میرسد و میتوان در ساخت آنها پیشرفت کرد.

     

    اما در این صنعت هم همانند دیگر حوزه ها یکسری فعالیت به فراخور تجریه کسب شده و به مرور زمان به شرج وظایف تولید کننده محتوا افزوده شده است که به آنها اشاره میکنیم.

    آنالیز پرسونا و شناخت مخاطب هدف اولین گامی است که تولید کننده محتوا باید انجام دهد.

    قیف محتوایی نقشه راه تولید کننده محتواست که باید در گام دوم، تولید کننده محتوا بر مبنای آن عمل کند.

    هدف تولید محتوا و تعیین پیام مستتر در محتوا نیز گام سوم تولید محتواست که باید مد نظر قرار گیرد.

    مطالعه مقالات مشابه در گام چهارم تاثیر به سزایی در تولید محتوای جذاب و استاندارد دارد.

    انتخاب عنوان اصلی مهم ترین نقطه کار است و باید به دقت انتخاب شود که گام پنجم محسوب میشود.

    گام ششم در تولید محتوا انتخاب زیر عنوان هاییست که قرار است به آنها اشاره شود.

    گام هفتم نوشتن محتواست…

     

    تولید کننده محتوا در مراحل بعد به بهبود محتوا میپردازد و موارد تخصصی را پیاده سازی میکند که در ادامه به آنها میپردازیم.

    آینده شغلی تولید محتوا چیست؟

    افرادی که از دوره تولید محتوا موفق بیرون می آیند با تعریف و چهارچوب خاصی کار خود را ادامه میدهند که بارها و بارها آنها را سنجیده و آزموده اند اما در حالت کلی هم تولید محتوا و بازاریابی محتوا قواعد خاص خود را دارد و لازم است انجام شود اما نه به بهای حذف روال داستانی از محتوا، ما نباید از یاد ببریم که داستان نویسی هم نوعی از تولید محتواست، آینده ی شغلی تولید کننده محتوا کاملا به رد پای نوک مداد روی کاغذ بستگی دارد، گام های استوار و محکم که نشان میدهند این قلم خاک راه خورده است و قدم به قدم خود را به سمت بهتر شدن پیش برده، چه میدانیم، شاید آینده شغلی تولید کننده محتوا همان داستانیست که خودش مینویسد، داستانی که از قضا قهرمان داستان خود اوست.

    گمان میکنم دور از انتظار نباشد که باور کنیم آینده شغلی تولید کننده محتوا به ناکجا ختم میشود، ناکجایی که جز خود تولید کننده ی محتوا قادر به بیانش نیست،اما یک چیز را به قطعیت میتوانیم بگوییم، به مرور زمان و با تقویت مهارت نوشتن، یک تولید کننده محتوا میتواند در هر نوع کسب و کار وارد شود و با تولید محتوای جذاب و استاندارد کردن آن کمک شایانی به کسب و کار مربوطه نماید و در حکم قلب تپنده آن کسب و کار عمل کرده و پویایی و حیات را تمامی مویرگ ها و شریان های اصلی و فرعی کسب و کار تزریق کند.

    مسیر راه تولید کننده ی محتوا ... در مقاله ی بعدی

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

    لپ تاپ گیمینگ: چرا باید بعد از خواندن این 7 ویژگی لپ تاپ گیمینگ بخرم؟

    سلام من فاطمه ابدی هستم و امروز می خوام به شما با چند توضیح و دلیل ساده بگم که لپ تاپ گیمینگ چیه و راهنمایی …

    Read More →

    ۴ لپتاپ خانگی و لپتاپ با کاربری عمومی ارزان قیمت این ماه

    ۴ لپتاپ خانگی ارزان قیمت این ماه با قابلیت لپتاپ با کاربری عمومی در این مقاله چه میخوانیم: لپ تاپ خانگی چه ویژگی هایی دارد. …

    Read More →
    آنچه که باید قبل از خرید لپ تاپ گرافیستی به آن توجه کنید

    داستانهایی در پشت پرده خرید لپ تاپ گرافیستی که گفته نمیشود

    داستانهایی در پشت پرده خرید لپ تاپ گرافیستی که گفته نمیشود فاطمه ابدی اگر شما هم مثل من در دریای خروشان و انبوه اطلاعات در …

    Read More →
    برچسب ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    بستن
    بستن